Aiempi uutisointi tubettajien ja pelijulkaisijoiden yhteispelistä on nostanut pinnalle uutta tietoa.
Noin seitsemän miljoonaa tilaajaa kerännyt Yogscast-ryhmittymä on julkistanut, että he ottavat "pienen siivun" Space Engineers -pelin myyntituloista, josta he siis tekevät pelivideoita YouTubeen. Vaikka he ovat samalla alleviivanneet, ettei Keen Softwarella ole mitään kontrollia heidän sisältöönsä, nostaa tämä tietenkin kysymyksiä järjestelyn eettisyydestä.
Yogscastin toimitusjohtaja Mark "Turpster" Turpin kirjoitti aiheesta avoimen kirjeen Redditiin, jossa hän selitti kuinka tämä ns. YogDiscovery-yhteistyö voi auttaa pienempiä yhtiöitä - joilla ei ole suurta markkinointibudjettia - saavuttamaan laajemman yleisön ilman suurempaa riskinottoa.
Yogscastin edesottamuksia seuranneena tämä toimittaja voi sanoa, että ainakaan tähän mennessä tätä yhteistyötä Keen Softwaren kanssa ei olla tehty selkeäksi Yogscastin videoissa, mutta toisaalta niiden sisältämä tumpulointi ja sekoilu eivät anna pelistä ainakaan siloiteltua tai muuten epärealistista kuvaa. Läpinäkyvyydessä olisi silti parantamista.