Suomi
Gamereactor
uutiset
The Callisto Protocol

The Callisto Protocol saa inspiraationsa aidosta väkivallasta

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

Kauan ennen kuin Striking Distance -studio näytti meille pelikuvaa The Callisto Protocol -pelistä, oli selvää, että Dead Spacen luojien tuleva peli näyttää olevan yhtä verinen ja inhottava kuin Isaac Clarken avaruuspainajainen. On useita syitä, miksi tämä sekä pelottaa että lannistaa monet ihmiset.

PCGamesN:n haastattelussa Striking Distancen luova johtaja Chris Stone sanoo, että he ovat saaneet paljon inspiraatiota elokuvista ja peleistä, joita ovat esimerkiksi Resident Evil, Silent Hill, The Thing ja Horizon Event. Tunnelmaa ja aitoutta ammennettiin Horizon Eventistä, mutta myös todellisuudesta:

"Olemme olleet katsomassa monia tosielämän esimerkkejä kauhusta ja verestä. Vaikka näiden tutkiminen oli paljon vähemmän hauskaa, se oli yksi mieleenpainuvimmista ja arvokkaimmista asioista realististen ja visuaalisten kokemusten luomisessa. "

Kuten PCGamesN:n artikkeli huomauttaa, Mortal Kombat -kehittäjä Netherrealm tunnetaan myös aidoista viittauksista, mitä tulee väkivaltaisten tilanteiden luomiseen. Tämä sai monet lopettamaan tai pitämään pitkän tauon painajaisten ja yleisten huonojen tunteiden vuoksi Mortal Kombat 11:n julkaisun jälkeen. Aika näyttää, herättääkö Callisto-protokolla yhtä voimakkaita tunteita sekä pelaajissa että pelintekijöissä.

The Callisto Protocol

Aiheeseen liittyviä tekstejä



Ladataan seuraavaa sisältöä