1. huhtikuuta julkaistu Outriders on kokenut jos jonkinlaisia ongelmia, ja nyt sitten linjoille alkaa saapua niitä päivityksiä. Joihinkin hahmoluokkiin kohdistuu niin sanottuja "nerffauksia", eikä pelaava kansa pidä moisesta. Lisäksi harvinaisten esineiden saamisen todennäköisyyttä pienennetään, jolloin tiedossa on kauemmin niin sanottua grindaamista.
Osa pelaavasta kansasta syyttää kehittäjä People Can Fly'ta siitä, että he seuraavat ammatikseen pelaavia suoratoistajia muokaten peliään heille sopivaksi. Tällä ihmisryhmällä on tietenkin paljon enemmän aikaa käytettäväksi videopeleihin, joten he myös edistyvät vauhdikkaammin kuin perinteisissä ammateissa ja harrastuksissa aikaansa käyttävät muut ihmiset.
Pieneen vähemmistöön vetoaminen työntää satunnaisemmat pelaajat ulos Outridersin parista, koska heidän pelitunneillaan ja -tyylillään Outriders muuttuu liikaa työksi silkan ilon ja viihteen sijasta. Sitä paitsi Outridersissa ei edes ole kilpailullista moninpeliä, joten pelintekijöiden mielestä liian nopea edistyminen ei edes ole keneltäkään pois, koska pelissä ei ole niitä mikromaksujakaan (ainakaan vielä).
Ärsyyntyneen kommentin aatoksista summasi käyttäjä Redditissä.
"Most people have lives outside of the game like work, kids, and family that we can't spend everyday farming for legendaries to get a certain build working. The game is turning into a game where instead of doing 'creative builds' we're stuck farming a single legendary/weapon that we need to complete the build to get a gold run cause there's not a lot of viable options to complete the run on time."
Gamereactorin arvion Outridersista voi lukea täältä.