Suomi
Gamereactor
uutiset
Until Dawn

Kauhuseikkailu Until Dawnissa ei voi tehdä vääriä valintoja

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

Until Dawnin luovan ohjaajan Wills Bylesin mukaan pelissä ei voi tehdä vääriä valintoja. Hän kuitenkin täsmentää Gamereactorin haastattelussa, että kaikilla päätöksillä on seurauksensa. Ne vievät tarinaa tiettyyn suuntaan ja huonolta tuntunut valinta voi osoittautua pitemmällä tähtäimellä parhaimmaksi mahdolliseksi päätökseksi. Tekijät koittavat kuitenkin välttää parhaansa mukaan liian mustavalkoisia asetelmia ja moraalisia kannanottoja:

"Pelistä löytyy paljon erilaisia valintoja kuten pelastatko tytön, ajatteletko omaa turvallisuuttasi, ammutko jonkun ja niin edelleen. Ne ovat sinun henkilökohtaisia päätöksiäsi, eikä oikeita tai vääriä valintoja ole olemassa", Byles selittää. "Peli päättyy aina tavalla tai toisella."

Ohjaaja arvioi, että suurin osa pelaajista yrittää pitää kaikki hahmot hengissä. Tämä siitäkin huolimatta, että todennäköisesti ainakin jotkut kahdeksasta nähtävästä hahmosta eivät ole heille mieluisia henkilöitä. Tosin he voivat muuttua tarinan aikana tehtävien valintojen mukaan joko miellyttävimmiksi tai sitten pahemmiksi:

"Sinulla voi olla hahmo, joka on pelin päättyessä todellinen sankari tai sitten täysi idiootti", Byles kertoo. "Hän voi olla todella, todella epämiellyttävä henkilö. Tämä riippuu täysin siitä, miten puhut ja kohtelet häntä."

Until Dawn saapuu 26. elokuuta Playstation 4:lle. Bylesin haastattelun voit katsoa kokonaisuudessaan alta.

HQ
Until Dawn

Aiheeseen liittyviä tekstejä

Until DawnScore

Until Dawn

ARVIO. Kirjoittaja Jori Virtanen

Kuka selviää hengissä? Jori kokeili onneaan uudessa PS4:n kauhupelissä.



Ladataan seuraavaa sisältöä