Ruffian Gamesin luova johtaja Billy Thompson on huolissaan nykyisestä kehityssuunnasta, joka suosii entistä helpommin läpäistäviä pelejä. Thompsonin mukaan paineet pelien helpottamiseen tulevat alan voimakkaasta kaupallistumisesta.
Edge Online raportoi Thompsonin sanoneen Develop-lehdessä, että julkaisijat usein vaativat kehittäjiä helpottamaan pelejä ennen niiden julkaisua.
"Olen huolissani siitä, että alamme tehdä pelejä, jotka ovat potentiaalisesti liian helppoja läpäistä", Thompson kirjoitti lehdessä.
"Tähtäämme pelit niin laajalle yleisölle, että se olisi kaupallinen itsemurha [tehdä niistä yhtä vaikeita kuin ennen]. Siitä huolimatta haaveilen itsekkäästi pelistä, joka olisi aidosti haastava jopa tekijöilleen."
Ruffian Gamesin parhaillaan kehittämä Crackdown 2 julkaistaan Xbox 360:lle heinäkuun alussa. Toivoa sopii, että siinä riittää haasteita myös kokeneemmalle pelaajakaartille.