Ubisoft odottaa 3D:n valtaavan olohuoneet jopa nopeammin kuin HDTV:t. Yhtiö ennakoi 3D:n olevan joka kodissa kolmen vuoden sisällä. Ranskalaisjätti uskoo 3D:n vaikuttavan kodinelektroniikkaan paljon suuremmin kuin monet uskovat.
"Fakta on se, että se on yleistyvää teknologiaa. Sitä ei voi kiistää", yhtiön markkinointijohtaja Murray Pannel sanoi Eurogamerille. "Se alkaa hitaasti tänä vuonna. Mutta HDTV:n tavoin en poistaisi mahdollisuutta, että kolmen vuoden kuluessa se asennetaan joka kotiin."
Konsolivalmistajista etenkin Sony on panostamassa vahvasti 3D:hen PlayStation 3:llaan. Samalla yhtiö yrittää vauhdittaa omaa televisiomyyntiään.
Ubisoft on ylpeä siitä, että se oli isoista pelitaloista ensimmäinen, joka toteutti täysiverisen 3D-pelin. Yhtiö ei pidä 3D:tä tässä vaiheessa välttämättömänä, mutta usko teknologian menestykseen pitkällä aikavälillä on vahva.
"Shaun White Skateboarding tulee tukemaan 3D:tä. Avatar tuki 3D:tä. Meillä on muitakin pelejä, joihin kehitetään 3D-toimintoa. Se on tulossa, mutta ei vielä tänä vuonna."
Monet ovat kritisoineet 3D:tä, koska syvyysefektien näyttäminen TV:ssä vaatii vielä nykyään erillisten 3D-lasien pitämistä. Esimerkiksi Japanissa 3D:n kysyntä on jäänyt lasien vuoksi vaisuksi.
"Skeptikoille sanoisin: pysykää kanavalla", Pannel totesi.
"Kun jättiyhtiöt kuten Sony puskevat 3D:tä niin lujaa kuin mahdollista - samoin Sky, joka näyttää 3D-sisältöä TV:ssä - uskon, että siitä tulee paljon tärkeämpi osa kodinelektroniikkaa kuin monet luulevat."