Suomi
Gamereactor
lifestyle

Tutkimus väittää, että tekoäly voisi auttaa henkilöstöä tietyillä työpaikoilla

Meidän ei ehkä tarvitse huolehtia siitä, että meidät korvataan roboteilla.

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

Tuore tutkimus on osoittanut, että tekoäly, erityisesti ChatGPT:n primitiivinen versio, on hyödyllinen työpaikalla IT-tukityöntekijöille, mikä lisää heidän tuottavuuttaan ja vähentää heidän todennäköisyyttään lopettaa työnsä.

Kuten NPR raportoi, kun Fortune 500 -yritys päätti integroida ChatGPT-version IT-tukidivisioonaansa vuoden 2020 lopulla / vuoden 2021 alussa, monet olivat skeptisiä. Mutta ajan myötä näytti siltä, että tekoälystä oli apua asiakkaiden valitusten käsittelyssä.

Se toimi pohjimmiltaan näin: asiakas meni IT-tukeen kyselyllä. Yhdessä ikkunassa työntekijällä olisi chat auki asiakkaan kanssa ja toisessa hän voisi kysyä ChatGPT:ltä, miten asiakkaan ongelman vianmääritys olisi paras. Tämä johti siihen, että asiakkaiden pyynnöt puhua johtajan kanssa vähenivät, ja se sai "matalan ammattitaidon työntekijät kommunikoimaan enemmän kuin korkeasti koulutetut työntekijät".

Joten käy ilmi, että meidän ei ehkä tarvitse pelätä robottiherrojamme, jotka ottavat vallan, ainakin toistaiseksi.

Tämä on mainos:
Tutkimus väittää, että tekoäly voisi auttaa henkilöstöä tietyillä työpaikoilla


Ladataan seuraavaa sisältöä