Suomi
Gamereactor
uutiset
Concord

Tämän Sony sanoo oppineensa Concordin mahalaskusta

Muun muassa lanseerauksen ajankohta on tärkeä.

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

Firewalk Studion Concord julkaistiin elokuun lopussa, ja kaksi viikkoa myöhemmin palvelimet suljettiin, ja rahat ostajille palautettiin. Sony teki satojen miljoonien tappiot, ja pelin tehnyt studiokin on enää muisto vain.

Sijoittajille puhuneesta Sony-pomosta Hiroki Totokista raportoi VGC, jonka mukaan Sony on edelleen oppimassa Concordista. Tärkeää on ainakin se, millaisena ajankohtana kokonaan uusi pelisarja lanseerataan.

"Currently, we are still in the process of learning. And basically, with regards to new IP, of course, you don't know the result until you actually try it...Going forward, in our own titles and in third-party titles, we do have many different windows. And we want to be able to select the right and optimal window so that we can deploy them on our own platform without cannibalisation, so that we can maximize our performance in terms of title launches. That's all I have."

Toisaalta Sonyn vanhempi talouspomo Sadahiko Hayakawa huomioi, että vaikka live service -peli Concord epäonnistui, on live service -peli Helldivers II ollut iso menestys. Molemmista on otettu opiksi.

"We launched two live-service games this year, Helldivers 2 was a huge hit, while Concord ended up being shut down. We gained a lot of experience and learned a lot from both."

Concord

Aiheeseen liittyviä tekstejä



Ladataan seuraavaa sisältöä