Suomi
Gamereactor
uutiset
Starfield

Siksi Bethesda ei halua vaihtaa pelimoottoriaan uuteen

Grafiikkamoottorin merkitys on julkisuudessa liian korostunut.

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

Starfield oli julkaisussaan täynnä Bethesdan peleille ominaisia pieniä bugeja ja muita teknisiä ongelmia. Joidenkin mukaan ongelmien taustalla on Bethesdan käyttämä grafiikkamoottori Creation Engine, jolla Bethesda on rakentanut jo vuosikymmeniä pelejään. Eikä Creation Enginesta olla vastaisuudessakaan luopumassa.

Mutta miksi ihmeessä? Videogamerille puhunut Bethesdan pelisuunnittelija Bruce Nesmith kertoi, että Creation Engine toimii edelleen oikein hyvin. Lisäksi hänen mukaansa keskustelu grafiikkamoottorista on usein väärään suuntaan katsovaa. Kyseessä kun on vain työkalu.

"We're arguing about the game engine, let's argue about the game. The game engine is not the point, the game engine is in service to the game itself. You and I could both identify a hundred lousy games that used Unreal. Is it Unreal's fault? No, it's not Unreal's fault. At this point, it's perfectly tuned to that kind of game, and that's why swapping engines wouldn't be ideal. There's that, plus the sheer number of years it could take to implement, and how it would slow down the development of any current projects. That's the penalty side. That's the risk side."

Starfield

Aiheeseen liittyviä tekstejä

Starfield alkaa aivan liian hitaastiScore

Starfield alkaa aivan liian hitaasti

ARVIO. Kirjoittaja Ossi Mykkänen

Vuosia odotettu avaruusseikkailu avaa massiivista sisältöään hitaasti, mutta riittääkö tahti pitämään mielenkiintoa yllä monipuolisesta tekemisestä huolimatta?



Ladataan seuraavaa sisältöä