Sarjakuvamainen Shank vaikuttaa ensimmäisten minuuttien jälkeen tuoreelta tuulahdukselta. Juonikuviot seurailevat tuttuja kostoretken suuntaviivoja. Piristävästi yksin- ja moninpelille on luotu erilliset tarinat, joten uudelleenpeluuarvoa on ainakin parin läpipeluukerran verran. Viivapiirrosmeininki lähi- ja kaukotaisteluun yhdistettynä tuottaa ruudulle nopeasti sarjan väkivaltaisia kohtauksia vailla vertaa. Shankin rei'itysrepertuaariin kuuluvat puukot, pistoolit ja moottorisaha. Yhdistelmiin nojaavassa taistelussa vihollista voi vaikkapa ensin puukottaa munuaisille, heittää ilmaan ja lopuksi viimeistellä tuplapistooleilla torson pudotessa katuun. Yhteistyötilassa kaveri voi viskata vihun ilmaan toisen viimeistellessä siististi yhteen sulautuvan liikkeen. Tarinan edetessä aseistusta voi myös päivittää vihollisten päänmenoksi. Kranaattejakin voi nakella pahimpia vihollismössöytymiä puhdistaakseen. Taisteluiden välissä kiipeillään ja pompitaan kevyissä tasoloikkapätkissä seuraavaa laumaa lahtaamaan.
Toiminta käy valitettavasti toistamaan itseään varsin pikaisesti, eikä varsin sekavaksi äityvä yhteistyömoninpeli pelasta Shankia taantumasta ensi-ihastuksen jälkeen. Erilaisia liikeyhdistelmiä on toki useita, mutta vastustajien meri estää nauttimasta sulavista teurastustavoista täysimittaisesti. Monet sinänsä tyylikkäät pätkinnät kun hukkuvat heiluvien raajojen ja aseiden sekamelskaan. Yhteistyötilassa efekti on moninkertainen ja tekee pelaamista ajoittain erittäin haastavaa. Tyylikäs ulkoasu ja liikkeet pääsevät oikeuksiinsa vasta pomomatseissa. Raamikkaan Shankin kokonsa puolesta sata nolla varjoonsa jättävät ammattipainijat, prätkäkundit sun muut sivistyneen yhteiskunnan ulkopuolelle jättäytyneet kaatuvat harkittujen liikkeiden ja sarjojen myötä hienosti. Moninpelin pomot on sen sijaan rakennettu lihan ja luun sijasta teräsbetonista. Sujuva edistyminen päättyy kuin seinään matseissa, joissa pomon elinvoimamittaria saa takoa tympääntymiseen asti.
Tyyli ennen tarkoitusta. Asenne ennen kaikkea. Elä aina reunalla. Näin sanoo muinainen roolipeliopus Cyberpunk. Videopelimaailmassa tämä ei valitettavasti ihan riitä, ja Shank toimii tästä valitettavana todisteena. Tyylitajulla toteutetusta wanhan ajan mätöstä haluaisi tykätä, mutta vihollislaumoissa kahlaaminen ja yleinen sekavuus tylsäksi käyvään taisteluun sekoitettuna pudottavat arvosanaa hienosta pelistä kelvolliseksi.