Suomi
Gamereactor
arviot
Robobeat

Robobeat on toimiessaan mahtava

Simon Fredholmin rokkaava peli yhdistää erilaisia pelaamisen lajityyppejä.

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto

Robobeat on lyhyesti sanottuna digitaalista parkouria, ampumista ja villiä meteliä. Haastava ampuminen yhdistyy rytmiin ja nopeaan liikkumiseen. Meno on tyylikästä, ja innoitusta on haettu sekä ensimmäisen persoonan pyssyttelyistä kuin rytmipeleistä.

HQ

Pelaaja on palkkionmetsästäjä Ace, jonka työnä on napata palkkionmetsästäjä Frazzer labyrintista, joka on vuorattu lattiasta kattoon kaikenlaisilla ansoilla, haasteilla ja roboteilla. Tarina ei kummoinen ole, mutta tärkeintä onkin rokkaava musiikki ja pahisten ampuminen. Pelaaminen on tiukkaa, viihdyttävää ja ajoittain aidosti haastavaa. Tilanteita voi lähestyä useammalla erilaisella tavalla. Ajan kanssa avataan uusia kykyjä ja päivityksiä pelin keskusmaailmassa. Kaikki tarpeellinen on esitetty selkeästi, ja valikoissa kuluu vain minimaalinen määrä aikaa.

Peli rohkaisee kokeilemaan erilaisia aseita ja tekniikkayhdistelmiä, joita onkin riittävästi. Sitä paitsi kaikkia aseita kykyineen voi päivittää. Vaihtelun määrä on huima, ja kaiken lisäksi on vielä ne pelaajan omat kyvyt kokeiltavana. Robobeat rohkaisee jatkuvasti pelaamaan vaihtelevalla tavalla jakamalla pisteitä erilaisten kykyjen avaamiseksi. Tappio ei tunnukaan epäonnistumiselta, vaan haasteelta kokeilla jotain uutta.

Robobeat on myös roguelite, sillä kentät ja haasteet ovat satunnaisesti muotoutuneita, ja lopussa on usein jonkinlainen pomovastus. Edistymisen tunne ei kuitenkaan aina ole vahva, ja varsinkin alussa Robobeat saattaa tuntua turhan rajoittuneelta. Pelaaja saa uusia kykyjä ja aseita keräämällä niiden piirustuksia pelimaailmasta, joita sitten syötetään omaan höyläpenkkiin ja ostetaan valmiita tavaroita pelin sisäisellä valuutalla. Tällä tavalla pelaaminen on vaikeinta aloittaessa, ja se varsinainen juttu avautuu vasta useamman tunnin pelaamisen jälkeen.

Robobeat on rytminen peli, ja paikoillaan pysyminen pelatessa on melkein mahdotonta. Hyvällä tavalla jumputtava musiikki jaksaa yllättää. Mutta jos tarjottu musiikki ei miellytä, voi käyttää omaakin musiikkivalikoimaa.

Tämä on mainos:

Robobeat on varauksella pelaamisen arvoinen. Kokonaisuus on mahtava, mutta hidas ja tahmainen alku tekevät aloittamisesta hankalamman kuin tarvitsisi. Toki elektronisen musiikin arvostaminen auttavat pelistä nauttimista. Robobeat on hurmiollinen kokemus. Kun kaikki toimii, on Robobeat jotain mahtavaa.

RobobeatRobobeatRobobeat
Tämä on mainos:
08 Gamereactor Suomi
8 / 10
+
Uskomaton soundtrack, mukava pelattavuus, miellyttävä haaste, päheä suunnittelu
-
Vaikeustaso on ajoittain ankara, jokseenkin hiomaton
overall score
is our network score. What's yours? The network score is the average of every country's score

Aiheeseen liittyviä tekstejä



Ladataan seuraavaa sisältöä