Quantic Dreamin Guillaume de Fondaumiere on paljastanut lukuja Heavy Rainin kaupallisesta menestyksestä. Niiden perusteella kyseessä on varsin tuottoisa seikkailu, vaikka mies aiemmin manailikin käytettyjen kaupan viemiä myyntejä.
Playstation 3 -yksinoikeuden kehitys maksoi ranskalaisstudiolle 16,7 miljoonaa euroa, ja lisäksi erilaiset jakelu- ja markkinointikulut nostivat hinnan noin 40 miljoonaan. Sony sai siitä myyntituloja kuitenkin yli sadan miljoonan verran, joten riskillä tuotetun "interaktiivisen elokuvan" katteet ovat kunnossa.
Heavy Rain tavoitti myös sellaisia pelaajia, jotka eivät normaalisti pelaa. De Fondaumiere kommentoi, ettei innovaatiota pitäisi rinnastaa kannattamattomuuteen. Hän näkee uudet kokemukset tapana laajentaa pelimarkkinoita ja nousta nykyisestä laskusuhdanteesta.
"Meidän on luultavasti oltava alana luovempia ja lakattava tekemästä samoja pelejä vuodesta toiseen. Ehkä luotava kokonaan uusia sarjoja. Julkaisijoiden on tietenkin otettava riskejä uusien sarjojen luomiseksi. Mutta myös yleisön on äänestettävä lompakoillaan."