Eräs viime vuosien merkittävimmistä grafiikan yksikertaistamisista ensimmäisten trailerien ja lopullisen tuotteen välillä tapahtui Ubisoftin The Divisionissa. Ubisoft ei ole koskaan paljastanut virallisesti, mitä oikeastaan tapahtui, mutta nyt syystä on saatu pieniä viitteitä.
Microsoftilla oli selvästi sormensa pelissä The Divisionin markkinoinnissa, ja betatesti tuli aikoinaan ainoastaan Xbox Onelle. VG247:n raportin mukaan Ubisoftin ja Microsoftin keskinäisessä diilissä oli kohta, joka velvoitti Ubisoftin pitämään grafiikan samalla tasolla eri alustojen välillä. Toisin sanoen vaikka PS4 olisikin kyennyt parempaan grafiikkaan, ei moinen ollut mahdollista, mikäli Xbox One ei kyennyt samaan.
"On The Division, Xbox had a deal with Ubisoft, and part of that deal was to ensure that the PS4 version did not look better than it. The resolution, frame rates, and density of assets could have been higher on PS4, but this was vetoed to prevent issues with Microsoft."
Logiikan mukaan vastaavia diilejä voi tapahtua myös Sonyn ja muiden niin sanottujen ulkopuolisten kehittäjien välisissä diileissä koskien monialustapelejä.