Suomi
Gamereactor
uutiset

Prince of Persia -klassikon luoja haluaa lisätä vaikeuksien julkisuutta

Vuonna 1989 julkaistun Prince of Persian suunnittelija kertoi Gamelabissa näkemyksistään nykyajan pelitarinoista.

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

Jordan Mechnerin nimi on painaunut pelihistorian sivuille erityisesti vuonna 1989 julkaistun Prince of Persian myötä. Klassikko täyttää tänä vuonna 30 vuotta, joten nappasimme Mechnerin muistelemaan peliään, josta on luvassa myös kirja. Teoksessa käydään läpi prosessia, jonka kertominen on suunnittelijalle vahvasti mieleen.

"I'm so happy, because I was wishing for a way to share, to celebrate this 30th anniversary of Prince of Persia with the fans, and Stripe Press - an American publishing imprint which publishes books about technological advancement and entrepreneurship - suggested republishing the old journals that I kept when I was making Prince of Persia."

"It tells the story of the making of Prince of Persia from just an idea until the game was finished and it shipped, so we thought that this would be an interesting story for today's game developers, and not just game developers, but anybody who's doing a creative project on their own. Because that's the thing about indie games today, but also if you're writing a novel [...] every day you kind of ask yourself 'Is this any good? is anybody gonna like it? Is it beyond my ability?"

Mechnerille on myös tärkeää päästä läpikäymään pelin kehityksen vaikeutta. Yleensä mediassa kerrotaan menestystarinoista, ei luomisprosessin hankaluuksista.

"What we see are the successes. We see the end product, we don't see the struggle that goes into it, so to me it's always interesting to see inside the creative process."

Katso koko haastattelu alla olevalta videolta.

HQ
Prince of Persia -klassikon luoja haluaa lisätä vaikeuksien julkisuutta


Ladataan seuraavaa sisältöä