Suomi
Gamereactor
ennakot
Phantom Blade: Zero

Phantom Blade: Zero laittaa reaktioajan testiin mäiskien ja läiskien

Gamereactor testasi pelattavaa demoa PS5:llä. Aikaa hengähtää ei anneta. Ei sitten yhtään.

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ
HQ

Soulslike, joka toimintaroolipelin elkein painottaa taistoissa sitä "pärryttämistä" eli torjumista ja vastaiskua tummasävyisessä fantasiamaailmassa. Summer Game Festin humussa Gamereactor pääsi testaamaan S-Gamesin Phantom Blade: Zeron pelattavaa demoa Playstation 5:llä. Ulkoisesti peli saattaa näyttää samalta kuin kilpailijansa, mutta tuntuma lupaa jotain erilaista. Innoitusta on haettu kehittäjän kotimaan eli Kiinan tarinoista ja kung fu -taidoista. Kokonaisuudessa on kuitenkin huomioitu myös länsimaalainen näkökulma, jotta voidaan vedota laajoihin kansanjoukkoihin.

Kyseessä ei itse asiassa ole Soulslike, vaan toiminnallinen läiskintä ja mäiskintä eli "hack-and-slash". Refleksit ja taidot ovat koetuksella, mutta samalla satunnaiset armottomat viholliskohtaamiset loistavat poissaolollaan. Toisaalta haaste on juuri niin mittava kuin pelaaja haluaa, sillä taistot hyökkäysyhdistelmineen vetoavat Devil May Cry'n ja Ninja Gaidenin ystäviin.

Kahden teräaseen kesken vaihdetaan Dualsense-ohjaimen ristiohjaimella, ja aseet ovat miekka ja kaksi tikaria. Kaksi pitkän kantaman asetta ovat Phantom Edge -aseet, joita vaihdetaan niitäkin ristiohjaimella. Liipaisimella torjutaan, ja toisella juostaan. Iskuja on nopeita ja heikompia, ja sitten hitaampia ja tehokkaampia. Iskuja voi toki ketjuttaa. Pelaaminen siis muistuttaa paljon kilpailijoita, mutta liikkumisen nopeus, kung fun innoittama koreografia ja torjuntojen tarkkuus ovat se oma juttu.

Tämä on mainos:

Pelattava demo ei ollut erityisen vaativa, mutta ristiohjaimesta alaspäin painaen otettava parannushuikka tuli tutuksi. Ja kuolema korjasi moneen eri kertaan. Niin sanottuja "minibosseja" varten oli jo osattava paremmin ajoittaa liikkeet oikein, sillä liikesarjat ovat monimutkaisempia ja tuhoisampia. Vaikutuksen teki erityisesti Sunken Pillar of Kunlun eli Huangxing, joka heittää pelaajaa kohti eräänlaisen giljotiinin. Pahiksen suunnittelu on kiintoisaa, ja ehdottomasti kilpailevista peleistä erottuvaa. Kovissa kohtaamisissa voi käyttää ympäristöä avukseen. Ja vaikka pomovastuksen kaataa, on päähenkilöllä ainoastaan 66 päivää elinaikaa jäljellä. Loppuratkaisujakin on mukana useita.

Phantom Blade: Zero näyttää ulkoisesti hyvältä. Julkaisun ajankohta ei ole tiedossa, mutta ainakin tulevien kuukausien aikana S-game kerää innokkaasti pelaajien palautetta.

HQ
Phantom Blade: ZeroPhantom Blade: Zero
Tämä on mainos:
Phantom Blade: ZeroPhantom Blade: ZeroPhantom Blade: Zero

Aiheeseen liittyviä tekstejä



Ladataan seuraavaa sisältöä