Valve ottaa vihdoin kantaa The International -sivustolla nähtyjen pelin sisäisten mainosten kasvavaa määrää vastaan. Suuresta Dota 2 -tapahtumasta on tullut kasvualusta häiritseville elementeille ja brändäykselle yrityskumppaneilta, jotka hyödyntävät järjestelmiä, jotka otettiin alun perin käyttöön joukkueiden ja pelaajien korostamiseksi, ja nyt pelin kehittäjä tekee liikkeitä varmistaakseen, että näin ei enää ole.
Blogikirjoituksessaan Valve toteaa: "Vuosien varrella olemme rakentaneet Dotaan useita ominaisuuksia, jotka auttavat juhlistamaan näitä joukkueita ja pelaajia; valitettavasti tuona aikana olemme nähneet, että näitä ominaisuuksia käytetään yhä enemmän joukkueen tai pelaajan identiteetin esittelyn sijaan mainosten isännöintiin. Tänä vuonna, poistaaksemme häiritsevät elementit ja antaaksemme täyden keskittymisen peliin ja sitä pelaaviin ihmisiin, meillä ei ole mainoksia ja sponsorointia pelin sisällä The Internationalissa, mukaan lukien joukkueiden bannerit, peruslogot ja tunnisteet pelaajien nimissä.
Pohjimmiltaan älä odota näkeväsi minkäänlaisia mainoksia pelin sisällä tämän vuoden tapahtumassa, mikä tarkoittaa, että joukkueiden ja esports-organisaatioiden on todennäköisesti tutkittava vaihtoehtoisia vaihtoehtoja korostaakseen yritys- ja merkkisponsoreitaan jatkossa.