Paper Mario: The Thousand Year Door on erinomainen uusintaversio, joka julkaistiin juuri yksinoikeudella Nintendo Switchille klassisesta Paper Mario 2: The Thousand Year Door for Gamecubesta. Monilla arvoituksilla ja mysteereillä on samat ratkaisut kuin ennenkin, mutta toiset ovat muuttuneet uudistetun version myötä, mukaan lukien erilaiset muutokset sekä tehtäviin että jopa tekstiin ja vuoropuheluun.
Olitpa sitten muistanut, miten edistyä (normaalia, siitä on kaksikymmentä vuotta), tai jos olet ensimmäistä kertaa rakastetuimman Paper Marion kanssa ja huomaat olevasi jumissa tai vaikeuksissa, tässä oppaassa vastaamme useimmin kysyttyihin kysymyksiisi. Kuinka käyttää tiettyä esinettä, kuinka saada piilotettu avain, ase tai mitali, kuinka tulkita palapeli... Olemme kirjoittaneet kaiken matkapäiväkirjaamme. Käytä ctrl + F etsiäksesi ja toivomme saavamme vastauksen. Ja jos ei? Jätä meille kysymyksesi kommentteihin ja lisäämme sen.
Älä luovuta vastoinkäymisten edessä saapuessasi Rogueportiin! Tässä on paljon vinkkejä, neuvoja, strategiakäsityksiä ja ennen kaikkea vastauksia.
Nintendo Switch -uusintaversio vie hieman kauemmin kuin alkuperäinen Gamecube-peli, koska siinä on muutamia lisäominaisuuksia ja uusia ominaisuuksia, mutta itse seikkailun pituus on melko sama: noin 25 tuntia täydellä nopeudella ja hieman yli 30 tuntia, jos pysähdyt monien vihollisten kanssa ja yrität suorittaa lisäominaisuuksia, salaisuuksia ja mitaleja.
Jos olet jo nähnyt lopputekstit, et pelkää spoilereita. Nämä ovat pelin luvut (no, teot, koska se on teatterinäytelmä):
Vaikka tähän mennessä ymmärrät, että HP ovat sydänpisteitä ja FP ovat kukkapisteitä (mitä muissa roolipeleissä yleensä ovat terveys ja taikuutta), et ehkä ymmärrä täysin, mitkä kaksi muuta parametria tulevat peliin. Ja ei, niillä ei ole tekemistä puolustuksen ja hyökkäyksen tai voiman kanssa, koska nämä pisteet toimivat kulissien takana.
Kansanedustajat ovat mitalipisteitä, ja he merkitsevät, kuinka monta mitalia Mario voi varustaa. Jotkut "ottavat" yhden pisteen, toiset nollan ja kalleimmat kolme tai enemmän. Kun Marion taso nousee, voit varustaa enemmän ja parempia mitaleja, ja koska puolustus- tai hyökkäyspisteitä ei ole, se on tapa kehittää sankaria ja mukauttaa pelityyliäsi, koska jotkut mitalit lisäävät paljon näihin osa-alueisiin, mukaan lukien uudet liikkeet.
SPS puolestaan merkitsee Star Power. Tämä liittyy suoraan ansaittujen kristallitähtien määrään ja muihin saavutuksiin, yhteensä jopa 8 SPS:ään. Star Poweria puolestaan käytetään erikoishyökkäysten suorittamiseen taistelussa, jotka kuluttavat 1-6 SP-pistettä. Muista, että jos pidät yleisön tyytyväisenä temppuilla ja hyvillä komennoilla, SP nousee nopeammin ja voit käyttää erikoisuuksia uudelleen.
Pelin tärkein keräilyesine piilotettujen esineiden suhteen on Shine Sprites. Auringot (joita käytetään joukkuetovereiden tason nostamiseen ja äänikirjaston avaamiseen) ovat vähemmän jokaisella tasolla ja ne on yleensä piilotettu selvempiin lohkoihin, kun taas mitalit ovat kaikkialla.
Tähtikappaleet, joita keräät paljon matkan varrella, toimivat pelimerkkeinä erikoisempiin mitaleihin, joita pitää hallussaan Merlon, keräilijä, joka odottaa sinua Rogueportin metrossa aivan vasemmalla.
Nintendo Switch -versiossa ei ole vain terävämpää grafiikkaa, vaan myös remasteroitua musiikkia rikkaammilla instrumenttijärjestelyillä. Jos soitit klassikkoa ja haluat muistaa sen sävelmät täsmälleen sellaisina kuin ne olivat 20 vuotta sitten, poikkea Rogueportin Lovely Howz of Badgesissa. Pelin alkuvaiheessa voit ostaa kaupasta merkin "Nostalgic Music ". Se maksaa vain 1 kolikon ja vie 0 MP, joten sinun ei tarvitse säästää...
Lukuun ottamatta yhtä monista, jotka suutelevat Mariota tässä seikkailussa, rouva Mowz on viehättävä, salamyhkäinen ja korkokenkäinen hiiri. Hän on myös seitsemäs kumppani, jonka Mario voi lisätä tiimiinsä. Yay!
Kun saat neljännen tähtikristallin selvittämällä lain 4, uusi request ilmestyy Trouble Center -luetteloon otsikolla "rare badge". Se on melko salaperäinen, koska lähettäjä on tuntematon, mutta se kertoo sinulle, että "lisätietoja varten olen Zess T: n talon katolla Rogueportin aukiolla".
Jos menet kokin katolle majatalosta, huomaat, että se ei ole pelottava vihollinen, vaan ovela pieni hiiri. Hänen pyyntönsä on melko epämääräinen, koska hän periaatteessa lähettää sinut takaisin Hooktailin linnaan, mutta voimme kertoa sinulle tarkalleen, mitä sinun on tehtävä. Sinun täytyy kiivetä tornin huipulle, koko linnan ja sen mekanismien yli, paikkaan, jossa kohtasit lohikäärmeen. Alkuperäisessä pelissä Mario heitti huudahduksen keskelle huonetta, mutta tällä kertaa se on poistettu: sinun on törmättävä läpinäkyvään esteeseen ja puhallettava Flurien kanssa paljastaaksesi piilotetun arkun.
Vie harvinainen mitali takaisin rouva Mowzille, niin hän päättää liittyä seikkailuusi. Lisäksi hän piilotti harvinaisen mitalin testatakseen sinua ja saat pitää sen lahjana. Tämä on FX Attack C (B alkuperäisessä), joka ei kuluta MP: tä ja jonka avulla voit kuulla hiiren ääniä vasaralla.
Tunnet jo Merlonin, Rogueport-velhon, joka nostaa puoluetovereidesi tasoa. Kuitenkin, kun olet maksanut kolme Shine Sprites jokaisesta jäsenestä, ihmettelet, onko kumppaneita enää jäljellä... tai mitä tahansa muita tasoja. Tässä vaiheessa molemmat todennäköisesti tapahtuvat.
Avataksesi toisen tason puolueen jäsenille, kun sinulla on Bobbery riveissäsi 5. näytöksen jälkeen, Merlon ilmoittaa sinulle, että XXX-linnassa on jotain muuta tekemistä.
Jos palaat linnaan, älä mene kerroksiin: mene pohjakerroksen loppuun, josta sait mustan avaimen kiroukseen, ja riko takaseinän halkeama Bobberyn kanssa. Jos annat ylänuolen Merlonille, hän ottaa ullakolta punaisen kristallipallon, jota voidaan käyttää tiimisi jäsenten tason nostamiseen vielä kerran (ja samaan hintaan kolme Shine Sprite per taso).
Kiivetessäsi Dojo City Colosseumissa hävittäjien tulostaulukon kärkeen, haastajana halkoomamestarin vyöstä (ja tähtikristallista soljessaan), kohtaat väistämättä pelätyt Iron Adonis Twins.
Ne ovat kovia kuin kynnet, ja niitä on näennäisesti mahdotonta voittaa, koska mikään hyökkäyksistäsi (mukaan lukien erikoistarjoukset ja esineet) ei edes naarmuta niitä. Kuten sinulle tapahtuu muissa tilanteissa seikkailujesi aikana, ainoa ratkaisu tässä on... Juokse karkuun. Ja se ei ole pelkureille, vaan strategeille.
Muistatko sen värillisen munan, jonka kuoriuduit pukuhuoneessa? No, on aika tarkistaa uudelleen, onko se kuoriutunut. Kun se tapahtuu, tapaat Yoshin (vaikka voit nimetä hänet mitä haluat), epäilemättä yksi pelin karismaattisimmista hahmoista. Sen lisäksi, että Yoshi on jokeri ja auttaa sinua käsittelemään suurempia aukkoja alustojen välillä, Yoshi pystyy ahmimaan melkein mitä tahansa taistelussa, vain heittääkseen sen takaisin. Kyllä, mukaan lukien kiviset viholliset, tuliviholliset, piikikkäät viholliset, jättimäiset viholliset... Tiedät kuinka voittaa Iron Adonis Twins - mene hakemaan ne!
Yoshista puheen ollen (jonka voit itse asiassa nimetä mitä haluat), dinosaurus on luultavasti tämän seikkailun rakastetuin kumppani ja se, jota käytät eniten, jotta pääset kiertämään karttaa nopeammin. Lukuun ottamatta hänen röyhkeitä kommenttejaan ja ihailuaan suuria Gonzaleja kohtaan, hänen suunnittelunsa on siistiä ja ainutlaatuista koko Marian universumissa. Lisäksi, kuten monilla muilla yoshilla, hänellä voi olla monia eri värejä. Mutta voitko muokata sitä?
Kyllä on. Vaikka Yoshin väriä ei ole mahdollista muuttaa kuoriutumisen jälkeen, voit päättää ennen kuin hän kuoriutuu. Tämä on trick, joka toimi Gamecube-versiossa, ja pelimme tuloksesta päätellen saada kuvassa näkyvä punainen Yoshi, se toimii edelleen Switchin remasteroinnissa.
Yoshin väri määräytyy sen mukaan, milloin värillinen muna liittyy seurueeseesi (kun pelastat sen Dojo Cityn hot dog -kojun yläpuolelta) ja kun se lopulta kuoriutuu ja liittyy seurueeseesi harjallaan pelattavana kumppanina.
Yoshin väri kuoriutumisajan mukaan
Tämä järjestys toistetaan syklissä 20 minuutista eteenpäin. Minkä värinen on suosikki Yoshi?
Kun tutkit Rogueportin maanalaista aluetta, jossa tuhannen vuoden ovi on piilotettu, törmäät huoneeseen, johon he ovat asettaneet tappavan ansan: piikit tulevat ulos maasta, eikä sinulla ole aikaa juosta toiseen päähän avaamaan arkkua. Koska olemme puhuneet Yoshista ja hän pystyy kantamaan Marion ratsullaan paljon nopeammin, saatat ajatella, että se on ratkaisu, eikö?
No, voit säästää itsesi vaivalta, koska ei ole myöskään aikaa. Saadaksesi tämän arkun sinun on odotettava, kunnes sinulla on Vivian riveissäsi, ja hänen noitatemppunsa avulla voit varjostaa alas joka kerta, kun piikit tulevat ulos, jotta voit edistyä vähitellen. Erittäin kätevä, "eikö olekin, kultaseni?"
Palkinto? Anti-Spike -merkki, tietysti.
Paper Mario: The Thousand Year Door -pelissä on kaksi merkkiä, jotka käyttävät 0 MP:tä Marion vaatteiden mukauttamiseen. Toinen on Luigin L-tunnus ja toinen Warion W-tunnus. Ja kun sinulla on molemmat, jos yhdistät ne... se on kuin tekisi summan Wa+Luigi.
Onko sinulla tyypillinen Paper Mario for Switch -vinkki tai -kysymys? Voit vapaasti jakaa sen muiden pelaajien kanssa!