Nintendo-veteraani Yoshiaki Koizumin mukaan Super Mario -pelit ovat unohtaneet juurensa. Koizumi, joka on työskennellyt sellaisten pelien kuten Super Mario Galaxyn ja The Legend of Zelda: Ocarina of Timen kanssa, kertoo, että Marioiden pelillinen ydin on lipsunut kauemmaksi alkuperäisestä ideasta Super Mario 64:sta lähtien.
3D-ajan Mario-peleissä pääpaino on ollut ympäristöjen tutkimisessa, kun taas Super Marion alkuperäinen ydin on keskittynyt vain radan selvittämisestä läpi hengissä. Vanhojen Mario-pelien lyhyet kentät ja korkea tempo ovat asioita, jotka hänen mielestään tekevät pelaamisesta todella jännittävän kokemuksen.
Kozumin mukaan Nintendolla ollaan yleisesti samalla linjalla. Esimerkiksi tulevassa Super Mario 3DS:ssa tullaan näkemään aikaisempaa lyhyempiä, noin kolmen minuutin pituisia, kenttiä, jotka tulevat olemaan uskollisempia Koizumin kuvailemalle Mariolle.
Mitä mieltä te lukijat olette? Kumpaa suuntaan haluaisitte Marion kulkevan? Enemmän seikkailua ja tutkimista vai suoraviivaisempaa ja nopeatempoista tasoloikkaa?