Italialainen Milestone on kehittänyt ajopelejä parikymmentä vuotta. Studion seuraava rallipeli, ensi vuonna ilmestyvä Gravel, poikkeaa kuitenkin perustavalla tavalla aiemmasta tuotannosta, esimerkiksi Sebastien Loeb Rally Evosta.
Jossain vaiheessa Evon jälkeen studio teki kovan ratkaisun ja käytännössä luopui oman pelimoottorinsa kehityksestä. Uudeksi moottoriksi valikoitui Unreal Engine, jota ei ole toistaiseksi liiemmin ajopeleissä käytetty.
Ensimmäinen uudella pohjalla julkaistu peli oli keväällä ilmestynyt MXGP3, mutainen motocross-rälläily tutuilla radoilla, mutta ensi vuoden alkuun tähdättävässä Gravelissa tiimin ambitiot ovat jo korkeammalla.
Kyseessä on kokonaan uusi pelisarja, joka lupaa avoimempaa ja nätimpää arcade-rallia kuin studion aiemmissa peleissä on nähty. Tiimin mukaan vastaavaa ei olisi voitu toteuttaa omalla moottorilla, joka asetti rajoituksia muun muassa ympäristöille.
Oheisella dev diary -videolla avataan, miten kehitys sujuu Unrealia käyttäen ja mitä parannuksia se tuo mukanaan. Ja toki pelikuvastakin päästään nauttimaan.
Gravelia työstetään PC:lle, PS4:lle ja Xbox Onelle.