Microsoft julkaisee omat pelinsä suoraan Xbox Game Passin valikoimiin, mutta toki myös niin sanotut ulkopuoliset kehittäjät laittavat pelejään samaan palveluun. Monet indiepelit ovat tehneet juuri niin.
True Achievementsin haastattelussa Kehittäjä Frame Breakin toimitusjohtaja Joakim Kopriva Hedström kertoi, miksi heidän Early Access -pelinsä Lightyear Frontier saatettiin suoraan Xbox Game Passin valikoimiin. Tavoitteena oli saavuttaa suuri määrä yleisöä, joilla kaikilla on hyvin alhainen kynnys kokeilla peliä.
Gamereactorinkin arviosta päätellen Lightyear Frontier on hyvä peli.
"[The concept is] surprisingly difficult to explain in words (there are many ways for people to interpret 'mech farming') so our hope is that being on Game Pass will lower the barrier of entry for people on the fence to try out the game and get what it's all about."
"Lowering the barrier of entry does a lot to make players try out games they otherwise would be hesitant to buy, and makes it easier than ever for players to explore and expand their taste in games. My hope is that this allows for more experimental and niche games to find their audience and thrive, where they would otherwise have struggled on traditional distribution platforms."