Suomi
Gamereactor
laitearviot

Inzone-tuotteet H3, H7 ja H9

Testasimme Sonyn uutta pelibrändiä ja heidän ensimmäisiä kuulokkeitaan.

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

Jos joku epäilee, niin pelitarvikkeiden markkinat ovat hyvin varusteltuja. Ihmiset, jotka tietävät, mitä SWAT-analyysi on, saattavat jopa väittää, että kyseessä ovat täydellisen kilpailun markkinat. Näin ollen voi olla vaikea nähdä, että tilaa on enemmän - ja Sony on siis eri mieltä.

Heidän uusi pelibrändinsä on nimeltään Inzone, ja se on suunnattu enemmän PC-käyttäjille kuin Playstation 5 -pelaajille, mutta he haluavat molempiin ryhmiin asiakkaita. Pakkaukset perustuvat ajan hengessä kierrätettyyn puukuitumateriaaliin. Tällä ei ole tuotteen kannalta väliä, mutta se on hyvä asia.

Kuulokkeet on tehty tutulla perusrakenteella, ja niissä on niin pieniä eroja, tai pikemminkin suurempia todellisuudessa, mutta sama perusrakenne ja ajuri, mukava 40 millimetrinen neodyymimagneetti. Langallisissa H3:issa on CCAW-kääntökela ja langattomissa H7- ja H9-malleissa EDCCA-kääntökela. Se ei kerro mitään siitä, mistä materiaalista itse laite eroaa H3:n suhteen, mutta kyseessä on PET-kalvo langattomasti, muovissa. Voi sanoa, että pienet asiat tekevät suuren eron. Päänauhan tyynyt on tehty paremmin H7- ja H9-malleissa, ja H9:ssä nämä on hieman paremmin rakennettu, mutta se on myös kooltaan melko iso. Myös korvakupeissa on erilaisia ​​materiaaleja, enkä ole H9:n nahkapäällisten suuri ystävä, sillä se on liian kovaa, liian joustamatonta ja liian suljettua, ja se lämpenee nopeasti korvaa vasten. H7:n pinta on varustettu kuitupinnalla, joka saa lämmön poistumaan paljon suuremmassa määrin laitteen sisältä. Muuten, ne latautuvat avoimella USB-C-portilla, joka on hyvä ja suhteellisen nopea tapa.

Inzone-tuotteet H3, H7 ja H9Inzone-tuotteet H3, H7 ja H9Inzone-tuotteet H3, H7 ja H9
Tämä on mainos:

Ne ovat yhtä raikkaat ja valkoiset kuin Playstation 5, ilmeeltään hyvin tyylikkäitä ja näyttävät vähän samalta kuin Fallout 4:n The Institute. Olen melko hulluna suunnitteluun, sillä se on futuristista, sisältäen ehdottomasti suunnitteluveljeyttä Playstation 5:n kanssa. Toisella puolella on äänenvoimakkuuden säädin, ja toisella puolella voi vaihtaa chatin tai pelin äänen välillä. Lisäksi äänenvoimakkuuden säädin on portaaton, mutta uritettu ja helppokäyttöinen. H9:n kohinanvaimennus toimii, mutta ei niin optimaalisesti kuin odotin.

H7:n akun kesto on 40 tuntia ja H9:ssä 32 tuntia, vaikka siinä on aktiivinen kohinanvaimennus, joka on kytketty pois päältä, ja tämän huhutaan johtuvan kummankin korvakupin LED-renkaasta. Minun on myönnettävä, että se näyttää todella siistiltä - mutta et näe sitä kuulokkeita käyttäessäsi.

Valitettavasti mikrofoni on katastrofi. Molemmissa on käytössä ECM (kondensaattorimikrofoni). Se on yksisuuntainen H3:ssa, kaksisuuntainen H7:ssä ja H9:ssä (riippuen siitä, miten luet, muuten kaikki kolme ovat kaksisuuntaisia), ja ne keräävät paljon kohinaa, mutta mikä pahempaa: ne puristavat rajusti, ja antavat äänelle suorastaan väkivaltaisesti puristetun äänen. Kyseessä voi olla bugi ohjelmistossa (olemme yrittäneet neljällä eri tietokoneella ja ilman), se voi olla bugi tuotannon kappaleessa, jonka saimme kauan ennen julkaisua, mutta ääni, jonka saimme ulos, oli tuskallisen huono. Huonoin laatu oli langattomassa.

Ohjelmisto on Inzone Hub, ja huolimatta siitä, että testattu versio oli 0.003, se näyttää olevan valtavan jalostettu ja viimeistelty. Käyttöliittymä on todella mukava, ja ulkoasultaan se on mustan ja violetin sävyinen. Kaikki on helppo ymmärtää ja hallita. Äänenlaatua tai vakautta on mahdollista priorisoida, ja on jopa halutessaan mahdollisuus tehdä toimiva dynaaminen kompressointi. Siihen on myös sisäänrakennettu pieni hieno taajuuskorjain, mutta mikään ei vastaa sitä, mitä lähimmät suuret kilpailijat voivat tarjota.

Tämä on mainos:
Inzone-tuotteet H3, H7 ja H9Inzone-tuotteet H3, H7 ja H9

Tämän sarjan paras on Sonyn 360 Spatial Sound. Se toimii loistavasti, vaikka kyseessä onkin algoritmi, joka sekoittaa olemassa olevan äänen ja varsinkin sijoittelun, jonka vuoksi kannattaa kohauttaa olkapäitä. Se ei ole täysin optimaalinen korkeuden tunnistamisen kannalta, mutta tällä hetkellä ei ole olemassa järjestelmiä, jotka hallitsevat tätä. Siellä täällä on edelleen hieman kaikuefektiä, mutta se ei suinkaan ole niin huono kuin monet muut virtuaaliset surround-järjestelmät.

Äänenlaatu on tärkeintä, ja tässä H3 erottuu selvästi heikoimpana kolmesta vaihtoehdosta. Langallisuudesta huolimatta syvin basso puuttuu, ja kaikki kolme näyttävät hieman paisuneelta pohjalta, vaikka ohjelmisto väittää taajuuskäyrän olevan tasainen. Mutta itse asiassa äänenlaatu on suhteellisen korkea, resoluutio on hyvä ja yksityiskohdat ovat hienoja. Mutta kokonaisuus ei toimi samalla selkeällä ja ohimenevällä stop-toistolla kuin tunnet sen olemassa olevista Logitechin, Razerin ja erityisesti Steelseriesin huippumalleista. Älkää ymmärtäkö väärin: äänenlaatu on todella hyvä - mutta se ei ole HIFI eikä mitään muutakaan, joka jättäisi kilpailijat pölyä nielemään.

Hinta on suuri ongelma. H3 maksaa 100 euroa, H7 190 euroa ja H9 250 euroa. Se on todella kallista, kun kaikilla kolmella on kilpailevia malleja, jotka voivat tehdä saman, mutta paremmin, ja niissä on myös melko hyvät mikrofonit. Kun olet uusi toimija markkinoilla, on tärkeää, että pystyt pysymään muiden tahdissa tai jopa olemaan parempi kaikissa parametreissa, mukaan lukien hinta. Tällä hetkellä erityisesti H3 ja H7 näyttävät olevan erittäin kalliita, ja ainoat asiat, joissa Inzone on kilpailijoiden tasolla, ovat ohjelmisto, tilaääni ja muotoilu. Akun kesto on suoraan sanottua huonoa paskaa, ja erityisesti H9:n mukavuus voisi olla parempi, mutta keskimääräisellä äänenlaadulla ei huippuluokan segmentissä pitkälle pääse. Ja sitten on mikrofoni, jonka toivon olevan maanantaikappale. Jos samaa äänenlaatua on myös kuluttajille saapuvissa kopioissa, niin odottaisin jo valituksia.

Mitä siis pitää tehdä uusiksi? Uusi mikrofoni kaikkiin malleihin, halvempi hinta H3:een ja H7:ään, käytä H7-tyynyjä H9:ssä ja anna paranna ääntä hieman ajureilla. Inzonella on selvästi potentiaalia, ja heidän ohjelmistonsa ja tilaäänensä todistavat, että taustalla on vakavasti otettavia resursseja, mutta ensimmäinen testi osoittaa, ettei vielä osuttu keskelle maalitaulua.

Inzone-tuotteet H3, H7 ja H9
07 Gamereactor Suomi
7 / 10
overall score
is our network score. What's yours? The network score is the average of every country's score


Ladataan seuraavaa sisältöä