Toimintaan ja vankkureilla ajeluun keskittyvä Kinect-peli Fable: The Journey ei pyöri aivan pienessä mittakaavassa. Hiljattain pidetyssä demotilaisuudessa kehittäjät kertoivat Gamereactorille, että maailma on kolme kertaa niin iso kuin sarjan aiemmissa, roolipelimäisemmissä osissa.
Päähenkilönä nähdään Gabriel-niminen miekkonen, mutta kerronnan varsinaisena tavoitteena on valottaa Theresan - tutun mutta mystisen Fable-hahmon - tarinaa aiempaa enemmän.
Tunnin mittaisessa demossa välteltiin vaaroja ja ammuttiin loitsuja. Vaikka tekijät tunnustavatkin, ettei kyseessä ole roolipeli, on loitsujen kehittäminen keskeinen osa pelisysteemiä. Sekä Gabriel että tämän hevonen voivat kerätä kokemusta matkan varrella. Näin pelin toivotaan pitävän mielenkiintoa yllä läpi koko kampanjan, jolle luvataan mittaa vähintään kymmenen tuntia.
Pelaaminen tapahtuu kädenliikkein Kinectin välityksellä, ja peli on pelattavissa istualtaan. Lisäksi Kinect osaa seurata pelaajan päänliikkeitä ja kääntää kuvakulmaa sen mukaan.
Kuten oheisista uusista kuvista ilmenee, Fable: The Journey tekee sarjalle myös kasvojenkohotuksen. Tämä johtuu siitä, että Lionhead on vaihtanut pelin moottorin Unreal Engineen.
Fable: The Journey ilmestyy Xbox 360:lle myöhemmin tänä vuonna.