Star Wars Outlawsin kehittäjien mukaan pelistä ei tule uskomattoman pitkä ja keskeneräinen nimike, vaan sellainen, jonka voimme jopa läpäistä sen jättimäisestä mittakaavasta huolimatta.
Puhuessaan IGN:lle, luova johtaja Julian Gerighty sanoi, että peli ei ole liian suuri, mutta se määritellään liian suureksi "peliksi, jota ihmiset eivät pysty pelaamaan ja nauttimaan siitä tarpeeksi pelatakseen sen loppuun."
Hän jatkoi: "Our objective is to really get people into a very dense, rich adventure, open world adventure that they can explore at their own rhythm. So it is absolutely not a 200 or 300 hour epic unfinishable RPG. This is a very focused action-adventure RPG that will take people on a ride and is very manageable."
The way that Ubisoft is dealing with this is by making every large space from a character perspective. "Yes, we're building open worlds, we're building bustling cities and cantinas and wide open plains, but we always try to approach it from a place of character," explains narrative director Navid Khavari. "Realizing that this might be Kay Vess' first entry into a planet like Toshara that we've crafted for this. So that's always in top of mind, is fusing that narrative element with the game."
Nykyään, kun pelin sanotaan olevan noin 100 tuntia pitkä, voi olla vaikeampaa "hypettyä", kun otetaan huomioon, kuinka vähän meillä kaikilla on aikaa. Kyseessä on tietysti isomman luokan julkaisu, joka imee sinut sen pariin kymmeniksi tunteiksi, mutta on hyvä tietää, että meidän ei tarvitse käsitellä Star Wars Outlaws -peliä liian suuressa mittakaavassa.