Suomi
Gamereactor
uutiset
Journey

Jenova Chen: World of Warcraft ei ole sosiaalinen peli

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

Indie-jätti Thatgamecompanyn perustaja Jenova Chen puhui Games for Change -tapahtumassa näkemyksistään "sosiaalisista peleistä" ja siitä, miten vinoutunut näkemys peliteollisuudella on tästä aiheesta.

Chenin mukaan pelejä kuten Farmvilleä tai World of Warcraftia ei pitäisi missään nimessä kutsua sosiaalisiksi, koska sosiaalinen kokemus syntyy tunteellisesta vuorovaikutuksesta.

"Olemassa olevissa peleissä keskitytään tappamaan toisia tai tappamaan jotain yhdessä", Chen selitti. "Sosiaalisen tunteen syntymiseksi vaaditaan tunteiden jakamista. Pelaajat ovat sillä hetkellä synkassa. Useimmissa peleissä tunteita ei jaeta. Ne ovat ruuhkaisia, niissä räjähtelee joka puolella."

Thatgamecompany, joka tunnetaan muun muassa eteerisestä Journeystä (kuvassa), kulkee eri polkuja.

"Me hävitimme kaiken taustamelun ja aseet. Meille sosiaalinen tarkoittaa tunteiden vaihtokauppaa, ei numerotiedon vaihtokauppaa."

Journey

Aiheeseen liittyviä tekstejä

JourneyScore

Journey

ARVIO. Kirjoittaja Jori Virtanen

Nerokkaasti pelkistetty Journey tarjoaa jälleen unohtumattoman kokemuksen.

JourneyScore

Journey

ARVIO. Kirjoittaja Matti Isotalo

Matti lähti tutkimusmatkalle Playstation 3:n uuden latauspelin mystiseen ja avoimeen maailmaan.



Ladataan seuraavaa sisältöä