Upstream Arcaden tuleva roguelike-tyylin toimintamätke Hellboy: Web of Wyrd tekee heti vaikutuksen ulkoasullaan ja liikeanimaatioillaan. Peli näyttää liikkuvalta sarjakuvaromaanilta, jollainen Hellboy on alun perin ollutkin. Näin pelin tunnelma asettuu välittömästi oikeanlaiseen uomaan.
Hellboy: Web of Wyrd laittaa pelaajan Hellboyksi mäiskimään pahiksia luolastossa ikuisesti roinaa etsien. Tarinaakin on, ja se on mystinen. Hellboy on ase itsessään, joten suurimmaksi osaksi pelissä käytetään väkivaltaa. Pitemmällekin matkalle voi hyökätä joko Samaritan-revolverilla tai vaikka kranaatinheittimellä. Suurin osa ajasta mäiskitään kuitenkin lähietäisyydeltä.
The Callisto Protocolia pelanneet ovat heti kuin kotonaan lähietäisyyden taistoissa. Hellboy on välillä laitettava väistelemään pahiksien kohti tulevia hyökkäyksiä, joihin sitten vastataan omilla kevyillä ja raskailla iskuilla. Järjestelmä ei ole helppo, sillä se vaatii harjoittelua. Hellboylla on myös oma erikoisiskunsa, joka tosin vaatii hetken latautuakseen. Tämä tuo hieman sitä tarvittavaa syvyyttä taisteluihin. Tappelut eivät suoraan sanoen tehneet vaikutusta, mutta toisaalta kokeilemani pätkä ei ollut pelin alusta, mikä saattoi vaikuttaa saamaani mielikuvaan.
Luolaston rakenne on varsin tyypillinen. Hellboy saapuu huoneeseen, pahikset ilmaantuvat ja sitten tapellaan. Sitten valitaan, mihin jatkaa matkaa. Joihinkin vaaditaan avain, toiset johtavat entistä vaativampiin tappeluihin, kolmannet umpikujaan ja neljännet seuraavaan kerrokseen. Toisin sanoen luolastoryömintöjä pelanneille Web of Wyrd tuntuu hyvin tutulta. Tämä ei ole välttämättä huono asia, mutta yllätyksellisyyden se poistaa.
Hellboy: Web of Wyrd on kuitenkin niitä hieman persoonallisempia luolastoryömintöjä. Se yhdistää roguelike-mallin toimintamätkeen luolastoon, joka haastaa pelaajaa jatkuvasti. Nähtäväksi jää, jaksaako taiteellinen tyyli ja taistelumekaniikka kannatella koko peliä, jossa kuullaan Hellboyna Lance Reddickiä.
Hellboy: Web of Wyrd julkaistaan PC:lle ja konsoleille 4. lokakuuta 2023.