Hearthstonen vuoden toinen lisäri sopii Suomen helteiseen kesään kuin nenä päähän. 23. heinäkuuta ilmestyneessä Perils in Paradisessa suunnataan kuvankauniille Spiraalisaarille aurinkoa ottamaan ja seikkailemaan trooppisille rannoille, atolleille ja sademetsiin. Matkalla kohdataan tosin myös kaikkea mitä kunnon turistiansaan kuuluu, kuten taskuvarkaita, rihkamaa, herkullisia juomia ja aurinkorasvalla lötjäämistä.
Blizzard on kuitenkin pistänyt Hearthstonen laihdutuskuurille harmilliseen aikaan. Lisäri ei saanut animoitua julkaisutraileria, eikä edes uutta pelilautaa. Muutenkin julkaisutapahtuma oli varsin vaisusti hypetetty ilman sen kummempia seremonioita lukuun ottamatta pelin Youtube-kanavalla julkaistuja vaatimattomia esittelyvideoita. Reissusta saattaakin jäädä helposti halpismatkan tunnelma.
Lisärin uusi avainsana on Tourist. Turisteja on yksi jokaiselle hahmoluokalle ja sellaisen laittaminen omaan pakkaan avaa yhden toisen hahmoluokan Perils in Paradise -kortit tämän pakan valikoimaan. Jokaisella hahmoluokalla on siten mahdollisuus rakentaa uudet pakat tuplasti suuremmalla valinnanvaralla, mikä tietenkin mahdollistaa mielenkiintoisia uusia yhdistelmiä ja nostaa yleistä voimatasoa metassa reilusti.
Kun avainsana paljastettiin heinäkuun alussa, herätti se hämmennystä. Jos turistiyhdistelmiä ei tarkista listasta tai pelin kokoelmasta, jäävät ne mysteeriksi. Alkukummastelun jälkeen turistin käyttö on kuitenkin helppoa, ja homma toimii digikorttipelin avuin sulavasti. Silti tämä avainsana jää hyvin todennäköisesti ainutkertaiseksi, ellei nyt muita matkailuun liittyviä lisäreitä tule tulevaisuudessa.
Tuttuun tapaan uusia kortteja on se 145 kappaletta, mikä - totta kai - on se tärkein asia. Turistin lisäksi pienoinen uutuus on "juomat" eli halvat 1-2 manan kortit, jotka lisäävät pelaamisen jälkeen uuden sellaisen käteen kaksi kertaa. Drinkeissä on siten kolme "hörppäisyä".
Ehkä kaikista eniten uusissa korteissa tukea saavat Pirate-dekit. Niitä on rutkasti, ja aggressiivisimmat uudet kokonaisuudet ovatkin ensimmäisen viikon aikana olleet juurikin merirosvoja täynnä niin Demon Hunterin kuin Shamaanin käsissä. Toiseksi Elemental-kortit näyttivät viimeinkin saavuttaneen kriittisen massan. Uusi yleinen kortti Lamplighter on ollut näiden keskiössä. Se iskee vahinkoa niin monen pisteen voimalla kuin elementaaleja on pelannut vuoroillaan putkeen. Aggrodekissä sillä voi hyvinkin olla tappava lataus jo vitos-kutosvuorolla, jos sen voi palauttaa käteen, kuten Roguella on tapana. Monet ovatkin veikkailleet kyseisen kortin olevan nerffauslistalla kärjessä, kun normaalit ensimmäiset tasapainopäivitykset saapuvat jossain lähitulevaisuudessa.
Omaan makuun lisärin alku on ollut lomamatkalle sopivan maittava. Meta on ollut freesi ja monenlaiset kokeilut ovat tuottaneet hedelmää. Ensimmäisinä päivinä huolta on herättänyt edellisestä lisäristä tullut mecha Zilliax Deluxe 3000 ja uuden lisärin mahdollisuudet herättää se henkiin lukuisia kertoja. Se on ollut niin voimakas kontrollityökalu Warriorille ja jossain määrin Druidille, ettei muut kontrollidekit ole päässeet oikeuksiinsa. Toisaalta nopeat tempodekit ovat nyt nousseet elementaalien ja piraattien johdolla kärjessä juuri sen takia, että ne pystyvät nujertamaan vastustajan ennen Zilliaxin ilmaantumista. Oma veikkaukseni onkin, että myös "kuolematon" Zilliax päätyy menettämään jotain ensimmäisissä tasapainotuksissa.
Hearthstonen 27. lisäri yllätti. En ollut, enkä ole edelleenkään innostunut teemasta. Edellinenkin lisäri oli lelukauppateemaltaan kevyt, joten sen jälkeen olisi ehkä toivonut jotain vakavampaa. Samalla se ei ota ollenkaan kaikkea irti teemasta. Nyt olisi tosissaan kaivattu siistejä aaltoanimaatioita, surffimusaa ja hiekkarantaa pelitantereeksi. Toisaalta pelaaminen on ollut paljon hauskempaa kuin odotin. Olen viime aikoina pudonnut lähes täysin Battlegroundin pelaajaksi, mutta lisäri on saanut pelaamaan Standardia enemmän kuin vuoteen.