Toissapäivän Gamereactor Liveen iski kiusallinen tekninen ongelma, jonka vuoksi lähetys katkesi ennen aikojaan. Lähetyksessä pelattiin kuvankaunista Planet Alphaa, ja seurassa oli myös pelin luova ohjaaja Adrian Lazar. Kamerat eivät kuitenkaan lakanneet pyörimästä. Suoran lähetyksen sijaan pelisessiosta taltioitiin Gamereactor Plays -ohjelma, joka on nyt katsottavissa alla.
"Peli yhdistää erilaisia pelimekaniikkoja, kuten nopeatempoista tasohyppelyä, pulmia, seikkailua ja hiippailua, luodakseen unohtumattoman kokemuksen", Lazar kertoo projektista. Tarkoituksena on, että pelistä huokuu vieraan maailman mysteerien tuntu.
Planet Alphan kehitys alkoi 2013 Lazarin henkilökohtaisena projektina, kun Lazar vielä työskenteli IO Interactivella Hitmanin parissa. Mielenkiintoinen demo toi pelille rahoitusta 2015, minkä turvin Lazar käynnisti oman pikku studion. Sittemmin pelin ympärille on muotoutunut kolmen hengen ydintiimi, joka saa tarvittaessa apua freelancereilta.
Team17 julkaisee Planet Alphan PC:lle ja konsoleille myöhemmin tänä vuonna.