THQ -pelijulkaisijan vauhdittaman KAOS -studion sotaräiskintä Frontlines: Fuel of War esittää todenmakuisen uhkakuvan lähitulevaisuuden maailmasta. Öljy on loppumaisillaan ja kolmas maailmansota odottaa nurkan takana. Venäjä liittoutuu Taiwaniin hyökänneen Kiinan kanssa ja Euroopasta tulee räjähtävä ruutitynnyri. Pelaaja taistelee Euroopan maiden ja Yhdysvaltojen muodostaman liittouman joukoissa - eturintamassa, kuten pelisarjan nimestä saattaa päätellä. Tekijät ovat selvästi pyrkineet tavallista tarkempaan tarinankehittelyyn, mikä tuo syvyyttä pelimaailmaan. Tarina tuntuu loppuun asti ajatellulta, ja konflikteihin kärjistyvät tilanteet ovat usein loogisen oloisesti perusteltuja.
Räiskintäpelejä pelaavat tuntevat olonsa kotoisiksi Fuel of Warin parissa. Pelaaja on iskuryhmän johtaja, joka tuttuun tapaan ohjastaa sujuvasti niin tankkia kuin helikopteriakin. Peli koostuu tehtävien sarjoista, jotka seuraavat toisiaan hieman tavallista laajempina kokonaisuuksina. Grafiikka ja äänimaailma huokuvat rutiininomaista osaamista, mutta jäävät lopulta jokseenkin mitäänsanomattomiksi. Vaikka osa kaupunkimaastosta on tuhoutuvaa ja tasavärinen ilme sopii teemaan, erityistä audiovisuaalista herkkua peli ei juuri tarjoa.
Erottuakseen joukosta Fuel of War lisää räiskintäkaavaan ajoneuvojen lisäksi kauko-ohjattavat taisteluvälineet. Erilaisten räjähtävien autojen ja ohjuksia sylkevien pienoishelikoptereiden ohjastaminen on näpsäkkää ja tuo kaivattua vaihtelua perusräiskintään. Kauko-ohjattavat ovat kuitenkin usein tilanteeseen sopivia, joten vapautta niiden käytössä on vain rajallisesti.
Jalkamiehenä pelattavat osuudet ovat jokseenkin totunnaisia, vaikka suoraviivaisuutta onkin rikottu onnistuneesti. Pelaajalla on mahdollisuus suorittaa tehtävien sisäiset päämäärät haluamassaan järjestyksessä, mikä tuo mukanaan tavanomaista suuremman vapauden tunnun. Yhden pesäkkeen kukistaminen saattaa tarjota vaihtoehtoisia mahdollisuuksia tai tehtävää helpottavia varusteita seuraavaan kohteeseen hyökätessä. Räiskintäosuuksia ei kuitenkaan lopulta voi kutsua sen mieleenpainuvammiksi kuin muissakaan hetken keskiverroissa räiskinnöissä - singon, rynnäkkökiväärin ja muutaman miehen voimalla täysin ylivoimainenkin vihollinen menee matalaksi leikiten. Ohjaimet sentään ovat kaikin puolin kunnossa, aseita saa kantaa mukana varustekaapin verran ja toiminta on sujuvaa.
Vihollisten ja iskuryhmän tekoäly tuntuu täyttävän tehtävänsä kohtalaisesti - vihollinen suojautuu maaston mukaan ja pyrkii etenemään. Ajoneuvoa huristavalle pelaajalle tulee nopeasti kuumat paikat singonammusten sataessa niskaan. Toisaalta pelaajan omien joukkojen kestokykyä on selvästi nostettu vastaamaan tekoälyn satunnaisia, mutta tuttuja puutteita. Koska ryhmäläisiä ei voi komentaa, vaan he seuraavat pelaajaa sokeasti, kummaa paikasta toiseen juoksentelua, oviaukoissa tungeksimista ja tulessa makaamista esiintyy paikoitellen silmiinpistävästi. Toivottavasti KAOS saa tämänkaltaiset puutteet hallintaan ennen valmiin version julkaisemista.
Tällaisenaan Frontlines: Fuel of War tuntuukin lähinnä uudelta Nokian kännykkämallilta: se tekee hyvin sen minkä aikaisemminkin ja lisää muutaman uuden ominaisuuden oikeuttaakseen olemassaolonsa. Lopulta jää kuluttajan päätettäväksi, riittääkö se.