Monacon Grand Prix on yksi Formula 1:n historian tunnetuimmista ja arvostetuimmista kilpailuista, mutta se on myös poleeminen kuljettajien keskuudessa: kapeiden katujen vuoksi nykyaikaisilla, suuremmilla autoilla ei ole mahdollista ajaa kovin nopeasti, saati ohittaa, mikä johtaa vähemmän jännittäviin kisoihin (Max Verstappen vitsaili viime vuonna, että hänen olisi pitänyt ottaa tyyny mukaan). Tästä huolimatta vahvistettiin, että Monacon GP, joka on järjestetty yhtäjaksoisesti vuodesta 1955 lähtien, pysyy kalenterissa ainakin vuoteen 2031 asti.
Lontoossa järjestetyn Formula 1 Live -tapahtuman yhteydessä FIA:n insinööri Nikolas Tombazis (yksipaikkaisen ajoneuvon johtaja), F1:n toimitusjohtaja Stefano Domenicali ja kaikki tallipäälliköt kokoontuivat keskustelemaan kilpailun muutoksista. Ja he ovat keksineet ideoita, joista tärkein on pakollisten varikkopysähdysten määrän lisääminen kilpailussa. Tämä pakottaisi tiimit omaksumaan erilaisia strategioita kilpailun aikana, sillä viime vuonna useimmat tiimit tekivät ainoan pakollisen renkaanvaihdon samaan aikaan varhaisen tapahtuman vuoksi, mikä johti tapahtumattomaan kilpailuun.
Päätöstä ei ole tehty, mutta näyttää siltä, että tämä ratkaisu voitaisiin valita sen sijaan, mitä useimmat fanit ja kuljettajat vaativat: asettelun muuttaminen mahdollistamaan enemmän ohitusmahdollisuuksia... jotain, mitä ei ole niin helppo saavuttaa Monte Carlon kaduilla.