Suomi
Gamereactor
uutiset
Final Fantasy XIII

Final Fantasyn tekijä puolustautuu

Suoraviivaisuus on pelille "edukas" juttu

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

Kovimmat Final Fantasy -fanit ovat porisseet pian julkaistavan Final Fantasy XIII:n suoraviivaisuudesta jo pitkään, mutta nyt pelin suunnittelija Motomu Toryama on päättänyt puolustaa pelissä tehtyjä suunnitteluratkaisuja.

Toryaman mukaan pelin alkuosasta haluttiin suoraviivainen, jotta pelaaja voisi kiintyä hahmoihin ja oppia uuden taistelumekaniikan harhautumatta sivuraiteille. Pelin alkuosaan on yritetty saada jopa räiskintäpeleistä tuttua tempoa, jossa dramaattiset tapahtumat seuraavat toisiaan nopeassa tahdissa.

Toryama muistuttaa, että vapaampaa seikkailua on luvassa pelin jälkimmäisellä puoliskolla, joka sijoittuu eri maailmaan kuin pelin alkupuolisko. Tarinavetoinen alkuosa perustuu futuristisen Cocoonin kaupunkimaisemiin, kun taas avoimempi jälkipuolisko heittää pelaajat Gran Pulsen esihistorialliseen maailmaan, jota kansoittavat dinosaurusten kokoiset hirviöt.

Useita vuosia kehityksessä ollut Final Fantasy XIII saapuu viimein kauppoihin reilun parin viikon kuluttua.

Final Fantasy XIIIFinal Fantasy XIIIFinal Fantasy XIII

Aiheeseen liittyviä tekstejä

6
Final Fantasy XIIIScore

Final Fantasy XIII

ARVIO. Kirjoittaja Matti Isotalo

Eeppisen komea roolipeli, joka vasta kerää vauhtia kun muut pelit jo päättyisivät. FFXIII kuitenkin kysyy kärsivällisyyttä hitaan temponsa ja hajanaisen kerrontansa vuoksi.



Ladataan seuraavaa sisältöä