DICE 2010 -tapahtumassa puhunut Disneyn pelijehu Graham Hopper on todennut, että peli päätyi Wiille, koska pelin maalisiveltimellä leikittelevä ohjaus sopi täydellisesti Wiin intuitiiviseen ohjaustapaan. Microsoftin Natal ja Sonyn Arc (tai mikä se nyt sitten tuleekaan olemaan) jäivät ajoituksen jalkoihin.
"Jos olisimme olleet aloittamassa projektia kuusi kuukautta sitten, olisimme ehkä jo ajatelleet toisin," Hopper totesi. "Meillä on hyvin suuri yleisö, joilla on Wii kotonaan. Tämä ei tarkoita ettemme myöhemmin siirtyisi muillekin alustoille.
Lisäksi Hopper kertoi Gamasutralle, että Epic Mickey on paljon velkaa hittisarja Kingdom Heartsille. Disney on pitkään varonut suosikkihahmojensa liian luovaa käsittelyä, peläten että tulos olisi hirvittävä sekasikiö - Kingdom Hearts oli se vedenjakaja, joka osoitti, että eri disneyversumeita voi yhdistellä saumattomasti ja sekä yleisöä että taiteelliset arvot tyydyttävällä tavalla.