Suomi
Gamereactor
ennakot
Bugsnax

Ensihaukkaisu Bugsnaxistä

Pelasimme tunnin Octodad: Dadliest Catch kehittäjä Young Horsesin pelin uutta demoa.

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ
HQ

Hiljattain PS5 julkaisupeliksi paljastettu Bugsnax on ihoastuttava seikkailupeli jossa pelaajat etsivät välipaloja muistuttavia otuksia. Bugsnaxin takaa löytyy Octodad: Dadliest Catch -pelin kehittäjät, ja se näyttää sisältävän elementtejä peleistä kuten Pokémon Snap. Pääsimme testaamaan peliä ja seikkailemaan Snacktooth saarella tunnin ajaksi.

Bugsnaxissa pelaaja ottaa omituisiin ja outoihin asioihin kiintyneet journalistin roolin ja matkaa Snacktooth saarelle oppiakseen Bugsnax -olioista lisää. Saavuttuaan saarelle, Elizabert Megafig, rouva joka kutsui hänet saarelle, on kadoksissa. Yksin ei tarvitse kuitenkaan seikkailla, sillä pian hänen seuraansa lyöttäytyy Filbo niminen söpö ja harmiton otus. Uuden matkakumppaninsa kanssa päähahmo ottaa suunnakseen Snacksbergin kaupungin oppiakseen lisää näistä olioista jotka vaikuttavat ötököiden ja välipalojen risteytyksiltä.

Näitä otuksia löytyy yli 100 lajia pelistä. Omenan ja ravun sekoitus Crapple ja ranskalaisten perunoiden ja hämähäkin sekoitus Fryder tekivät vaikutuksen demon aikana. Silmään pisti myös taivaalla lentelevä valtava pizza. Pelistudion pää Phil Tibitoski vakuutti että otus ei ole pelkkä silmänlumetta, vaan että pelistä löytyy myös suurempia otuksia vangittavaksi.

Tämä on mainos:
Bugsnax

Suurin osa demosta koostui Bugsnaxien kiinninappaamisesta. Jokaisen otuksen kiinni ottaminen tuntui omalta arvoitukseltaan. Ensiksi täytyy skannata otus sen yksityiskohtien ja käyttäytymisen tutkimiseksi, minkä jälkeen on aika päättää mitkä työkalut soveltuvat työhön. Demossa tarjolla oli etäkäyttöinen ansa, perhosverkko sekä ritsa jolla pystyi ampua mausteita kuten ketsuppia ja suklaata.

Ensimmäinen vastaantullut otus jonka näimme oli Strabby, mulkosilmäinen mansikka joka perääntyi turvaan jos sitä lähestyi liikaa. Tämän huomioonottaen nappasimme sen etäansalla kiven takana piiloitellessa. Myöhemmät otukset vaativat useamman vaiheen ja työkalun kiinninapaamisessaan. Bungersit esimerkiksi ovat addikoituneita ketsuppiin ja immuuneja ansoille, joten saimme kaksi yksilöä törmäämään toisiinsa ketsuppivanan avulla.

Kaikki pelissä sen omiskummallisista otuksista sen sanaleikkejä viljelevään käsikirjoitukseen on suunniteltu saamaan pelaaja nauramaan. Yksi seikka joka karmi ja nauratti samanaikaisesti oli Snackificationiksi kutsuttu prosessi jossa pelihahmot alkavat muistuttaa ruoka-aineita syömiensä Bugsnaxien perusteella. Logiikka tämän takana tullaan kuulemma avamaan lisää myöhemmin.

Tämä on mainos:

Demon alkupuoli vaikutti uhkaavan lineaariselta, mutta onneksi Snacksbergin jälkeen tämä ei ollut ongelmat. Kaupungissa tehtävänä oli tehdä palveluksia 12 eri pelihahmolle vapaavalinaisessa järjestyksessä. Nämä tehtävät esittelivät Bugsnaxien nappaamisen monimuotoisuutta; yhdessä tehtävässä piti ohjata hamsteripallossa oleva otus esteradan läpi laaserosoittimella, kun taas toisessa piti vakoilla kyläläisiä ja jakaa juoruja uteliaalle hahmolle.

Bugsnax

Demo oli PC:llä, mutta pelistudion edustajat selittävät miten peli käyttää PS5 raudan ominaisuuksia hyväkseen. Konsolin SSD:n ansiosta latausruudut kestävät vain kolmesta neljään sekunttiin. DualSense taas käyttää tuntoaisteihin pohjautuvaa palautetta mahdollistaakseen erilaisten pelituntuman erilaisissa maastoissa kulkiessa. Ohjaimessa sijaitsevaa kaijutinta käytetään myöskin erilaisten Bugsnaxien ääniin.

Hurmaava seikkailupeli vaikuttaa oudolta mutta viihdyttävältä lisältä PS5:n julkaisukirjastoon, emmekä malta odotaa sen pariin palaamista. Tarkista täysi arviomme pelistä kun se julkaitaan PC:lle ja PS5:lle marraskuun 12.

HQ

Aiheeseen liittyviä tekstejä



Ladataan seuraavaa sisältöä