Suomi
Gamereactor
ennakot
Monster Hunter Rise

Ennakossa Monster Hunter Rise

Juttelimme tuottaja Ryozo Tsujimoton ja ohjaaja Yasunori Ichinosen kanssa Capcomin tulevasta julkaisusta.

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto

Katsot

Preview 10s
Next 10s
Mainosta

Nintendo Switchin omistajat unohdettiin Monster Hunter: Worldin kohdalla, mutta Capcom näyttäisi hyvittävän ratkaisunsa. Vasta viiime kuussa paljastettiin Switchille kaksi omaa Monster Hunter -julkaisua, kun hirviöjahtiin sännätään Risen ja Stories 2:n myötä. Näistä kahdesta Monster Hunter: Rise on selvästi perinteisempi osa, vaikka uutuutena nähdäänkin tuore Wirebug-koukkumekaniikka. Pääsimme juttelemaan kehitystyöstä vastaavien tuottaja Ruozo Tsujimoton sekä ohjaaja Yasunori Ichinosen kanssa projektista sekä uusista tuulista.

Monster Hunter: Risen tarina lähtee käyntiin Kamuran kylästä, joka kärsii The Rampageksi kutsutusta hirviöiden hyökkäyksestä. Sama tapahtuma koettiin 50 vuotta aiemmin, ja tuolloinkin tuhot olivat valtavat. Tarina vie pelaajan sekä kyläläiset raunioiden keskelle, jossa pitäisi pystyä selviytymään vihollislaumoista ja selvittämään juurisyy toistuvalle tapahtumalle.

Risen merkittävin uutuus on Wirebug, jonka avulla pelaaja pääsee aiemmin haaveiksi jääneisiin korkeuksiin. Työkalun avulla sankari voi vetää itseään ylöspäin kolmeen otteeseen, mikä riittää käytännössä minkä tahansa kallion ylittämiseen tai rotkon ylittämiseen. Seikkailun alkumetreillä loikat jäävät toki vain kahteen, mutta seikkailun aikana hyppyjen pituudet ja määrät kasvavat vielä kolmannella. Lisäksi Wirebug tuo oman lisäelementtinsä taisteluun. Sen avulla pelaaja voi kurmuuttaa vihollisia entistä monipuolisempien hyökkäysiskujen kera.

Rise sekoittaa soppaan niin uusia kuin aiemmin kellastettuja hirviöitä. Merkittävin lisäys on kuitenkin kannessa kököttävä Mangnamalo. Tämän järkäleen lisäksi mukana on kolme todellista katseenvangitsijaa: Tetranadon, Aknosom sekä Great Izuchi. Näistä innostuin alkuun eniten Tetranadonista, jonka etujalat sekä valtaisa maha pyrkivät litistämään pelaajaa vuorotellen.

Monster Hunter Rise

Yasunori kertoi hirviöiden suunnittelun lähteneen täysin nollasta, jotta ne hyödyntäisivät uusia taistelumekaniikkoja mahdollisimman kattavasti.

"Even for the returning monsters we redesigned their AI patterns as if we didn't have the existing monsters AI adapted to the new systems, as then it might be too easy just to cheese the Wirebug. Even if you're flying around with the Wirebug, the monsters, for example, might be able to understand that you are flying through the air and will try and take you down or get out of your way." It's fair to say then that even the existing monsters will have a few tricks up their sleeves for players even if they have battled against them many times before.

Rise esittelee pelaajan kaveriksi Palamuten, joka syntyi Ichinosen mukaan pelaajien halusta saada takavuosien Palicoa vastaava seuralainen. Häm lisää Palamuten olevan paitsi ratsu mutta myös taistelukuoma.

"We thought we could have a more active companion so the Palamute was added to fill that role, and it more directly supports the player not only in terms of being able to ride it and move around without using up stamina, but it will also be able to help you directly attack the monsters." Further to this, you can use the Palamute to run up specific areas in the environment, and you can use items without pausing when roaming on its back.

Rise on sarjan ensimmäinen Switchille suunniteltu osa, ja sen vuoksi se hyödyntääkin monia konsolin erikoisominaisuuksia. Luvassa on luonnollisesti mahdollisuus napata konsolin matkan päälle, mutta myös Amiibot ovat tuen piirissä. Teos tuo myyntiin julkaisun korvilla luonnollisesti omat figuurinsa Palicolle, Malamutelle sekä Mangnamalolle. Näistä jokainen avaa pelaajan käyttöön erityisen varusteen, minkä lisäksi Amiibot tarjoavat päivittäisiä apuesineitä. Mukana on myös paikallinen moninpeli enintään neljälle pelaajalle, mikä on omiaan illanistujaisten hirviöjahtiin.

Monster Hunter Rise

Maaliskuussa julkaistava Monster Hunter: Rise on todennäköisesti monille Switchin hintalapun oikeuttava teos. Jo ensivilaus nopeutettuun taisteluun, Wirebug-aseen komboihin sekä Palamute-matkakuomaan antavat osviittaa oikeista asioista. Lisäksi teos hyödyntää Switchin mahdollisuuksia hauskasti aina Amiiboista yhteistyötilaan. Kannattaakin pitää teosta silmällä ja palata lopulliseen arvioomme, joka julkaistaan Monster Hunter: Risen julkaisun nurkilla maaliskuun lopussa 2021.

Aiheeseen liittyviä tekstejä



Ladataan seuraavaa sisältöä


Cookie

Gamereactor käyttää cookieseja taatakseen parhaan mahdollisen selailukokemuksen sivustollamme. Jos jatkat eteenpäin niin oletamme, että hyväksyt cookies-käytäntömme.