Suomi
Gamereactor
arviot
Double Dragon Gaiden: Rise of the Dragons

Double Dragon Gaiden: Rise of the Dragons

Technon vanha 80-luvun klassikko on jälleen syntynyt uudelleen käsin pikselöidyn kunnianosoituksen muodossa, joka on täynnä sivuttain vieriviä saarimaisia käytäviä. Petter on vaikuttunut.

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ
HQ

Vaikka minut onkin koulutettu graafiseksi suunnittelijaksi (ammatillisesti) ja tulen olemaan ikuisesti intohimoinen graafisen suunnittelun osalta, sillä rakastan sitä. Olen itse vuosien varrella luomieni typografioiden, asettelun ja värien sääntöjen orja. Tämän myötä olen tietysti tietoinen siitä, että minusta tulee usein pinnallinen näkemysteni suhteen tietyistä peleistä ja pelityypeistä puhuttaessa. Suunnittelu, sekä rakenteellisesti että mekaniikan osalta, mutta ennen kaikkea puhtaasti esteettisestä näkökulmasta - on minulle usein tärkeämpää kuin vaikkapa Jonasille, joka on aina välittänyt paljon vähemmän siitä, miltä pelit näyttävät.

Double Dragon Gaiden: Rise of the Dragons

Minulle aihe on erityisen herkkä, kun puhumme tietyistä pelilajeista tai alalajeista, joissa olen todella nirso sen suhteen, miltä sen "pitäisi" näyttää ja miltä ei. Sivulle rullaavat beat 'em upit ovat ehdottomasti yksi niistä. Nokkavana 13-vuotiaana olin täysin pakkomielteinen sellaisista peleistä kuin Double Dragon, Kung Fu, Burning Fight, Turtles in Time, Streets of Rage ja Final Fight. Rakastan niitä kaikkia ja ne ovat ehdottomasti muokanneet minua pelaajana. Tässä näemme aivan upean ja ihastuttavan paluun vanhan koulukunnan beat 'em up -peleihin, sillä olen selvästi yksi niistä, jotka yrittävät kokeilla niitä kaikkia. Muutaman viime vuoden aikana olen nauttinut erilaisista julkaisuista Scott Pilgrimistä River City Girlsiin, Streets of Rage 4:ään, Battletoadsiin, Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder's Revengeen ja Final Vendettaan, ja monet niistä ovat olleet hyviä. Jotkut todella hyviä.

Tämä on mainos:
Double Dragon Gaiden: Rise of the Dragons

Double Dragon Gaiden: Rise of the Dragons on tietysti kunnianosoitus vanhoille, supersuosituille alkuperäispeleille 80-luvulta saakka ja kehityksen takana on singaporelainen studio Secret Base Games, joka muun muassa teki Streets of Redin, jolla on monia samankaltaisuuksia otsikon nimikkeen kanssa. Aivan kuten Shredder's Revengen tapauksessa, kehittäjät ovat käyttäneet käsin pikselöityjä ympäristöjä, jotka tuoksuvat herkulliselta 80-luvun retro-viihtyisyyden keskellä, mutta toisin kuin Ninja Turtlesin uusimmassa saariseikkailussa, tässä on vähemmän pikselien skaalausta, mikä saa Double Dragon Gaidenin näyttämään vanhemmalta. Se on muodikas, hyvällä tavalla. Upeissa ympäristöissä on riittävästi parallaksivieritystä ja freimien tärinää, joten tämä näyttää luonnollisesti nykyaikaisemmalta kuin alkuperäiset pelit. Secret Base on käyttänyt nykypäivän prosessointitehoa paljon edistyneempiin ja katseita enemmän vangitseviin animaatioihin, mikä saa tämän tuntumaan loistavalta kunnianosoitukselta Technon vanhaa ja alkuperäistä arcadea kohtaan sen graafisen ilmeen myötä.

Pidin ehdottomasti Streets of Rage 4:stä, mutta lopulta ajattelin, että peli näytti liian modernilta ja käsin piirretyistä hahmoista puuttui ehdottomasti alkuperäisen pikselöity tunnelma. Olin myös yksi niistä, jotka ajattelivat, että Dlala Studios ja Rare's Battletoads olivat epäonnistuneita suunnittelutyyliltään, sillä ne näyttivät enimmäkseen halvalta 90-luvun lastenohjelmalta Disney XD:ssä. Double Dragon Gaiden ei tee mitään niistä suunnitteluvirheistä, joita mielestäni nämä kaksi nimikettä tekivät, vaan ne täyttävät LG Oledini ihanan hyvin sijoitetuilla, värikkäillä ja nostalgisilla pikseleillä, jotka näyttävät pirun hyviltä. Täällä on useita ympäristöjä ja monia viholliskohtaamisia, jotka haluaisin tulostaa itselleni suurena ja kehystää ne. Ja se tosiasia, että Secret Base Games käytti aikaa luodakseen tämänlaisen käsin pikselöityyn grafiikkaan perustuvan pelin, tekee minut todella iloiseksi.

Double Dragon Gaiden: Rise of the Dragons
Tämä on mainos:

Pelillisesti uutukainen on vähintään yhtä "oldskool-tyylinen", vaikka ikivanhaan perusreseptiin olisikin upotettu syvällisiä uutuuksia. Double Dragon Gaiden on sivuttain rullaava beat 'em up, aivan kuten vanhat alkuperäiskappaleet, jossa sinä ja ystäväsi kohtaatte pahan rikossyndikaatin jossain esipuheessa, ja karateveljesten, Billyn ja Jimmyn, kohdalla kyse on vihollisten ahterin mätkimisestä. Aivan kuten Technon alkuperäisessä pelissä, Double Dragon Gaidenissa voit valita järjestyksen, jossa haluat taistella eri pomoja vastaan, ja tämä yhdessä useiden tuliaseiden kanssa myöhemmissä luvuissa tarkoittaa, että hysteerisen yksitoikkoisesta pelimekaniikasta huolimatta tämä tuntuu silti tuoreelta ja hauskalta. Secret Base on valinnut "yksinkertaisen" kappaleen pelin ohjauksen kannalta, etkä saa monipainikeyhdistelmiä tai erillistä iskujen torjuntapainiketta. Sen sijaan, aivan kuten iloisella 80-luvulla, kyse on enimmäkseen saman painikkeen painamisesta koko ajan. Mutta huolimatta siitä, että tuloksesta olisi voinut tulla sietämättömän yksinkertainen, se toimii hyvin eikä koskaan muutu niin tylsäksi kuin esimerkiksi Battletoads (jota pidän hirveän yliarvostettuina).

Double Dragon Gaiden: Rise of the Dragons

Päähenkilöiden Billyn ja Jimmyn lisäksi Gaidenissa on myös kaksi muuta pelattavaa hahmoa, jotka molemmat ovat uusia tässä seikkailussa. Marianilla ja Setä Matinilla, kuten Billyllä ja Jimmyllä, on hahmokohtaisia ​​ominaisuuksia. Riippumatta siitä, haluatko hyökätä kuin skalpelli, vasara tai kuin täysikokoinen vasara, voit valita hahmon, joka sopii valitsemaasi pelityyliin. Vaikeustaso on juuri sopiva, eikä kohdalle ole koskaan tullut hirvittävän vaikeaa tilannetta kuin alkuperäisissä peleissä (Battletoads vs Double Dragon aiheuttaa edelleen painajaisia) ja peliaikaa on myös juuri sopiva määrä. Valitettavasti Double Dragon Gaiden: Rise of the Dragonsia ei ole mahdollista pelata online-yhteistyössä, mikä on pieni pettymys, mutta samalla ymmärrän kehittäjien prioriteetin tässä. Vanhat beat 'em up -alkuperäisteokset pelattiin yhdessä fyysisen ystävän kanssa samassa pelihuoneessa tai samalla sohvalla, ja he haluavat myös tämän nautittavaksi samalla tavalla, mistä minä loppujen lopuksi pidän.

Double Dragon Gaiden: Rise of the Dragons

Musiikki on hyvää, pomot pystyy selkeästi hyväksymään, suunnittelu on loistavaa ja kontrollit ovat riittävän yksinkertaiset, jotta kahdeksanvuotias voi ymmärtää jutun jujun alle minuutissa. Olisin halunnut nähdä vähän enemmän suoritettavia kenttiä, muutaman vihollisen muunnelmia ja kyvyn yhdistää lyöntien ja potkujen komboja suuremmassa määrin, mutta kaikkea ei voi saada tässä maailmassa. Nyt tämä on nostalgialla kyllästettyä retroflirttailua, eikä minun tarvinnut tehdä siitä sellaista, joten en nauttinut joka sekunnista. Koska olen jo nauttinut.

08 Gamereactor Suomi
8 / 10
+
Upea muotoilu, superhieno pikseligrafiikka, upea musiikki, siisti pelimekaniikka, hyvä vaikeustaso.
-
Online-yhteistyöpelin puuttuminen, jokseenkin lyhyt, blokkausnapin puuttuminen.
overall score
is our network score. What's yours? The network score is the average of every country's score

Aiheeseen liittyviä tekstejä



Ladataan seuraavaa sisältöä