Suomi
Gamereactor
arviot
Disney Mirrorverse

Disney Mirrorverse

Ikoniset Disney-klassikot yhdistävät voimansa taistellakseen pimeyttä vastaan ​​Disneyn uusimmassa multiverse-konseptissa.

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

Aikana, jolloin kaikenlaiset franchising-sarjat ovat jonossa saadakseen hahmonsa kietoutumaan tarinoihin ja muiden universumien hahmoihin, Disneyn oma ikonisten persoonallisuuksien galleria kestää vahvasti kilpailua, jossa tarvitaan vain tahtoa vetää naruja ja laittaa asiat tapahtumaan. Itse asiassa he ovat tehneet sitä jopa yli 20 vuotta, ja muistelen lämmöllä ja tyytyväisenä matkaani, joita minulla on ollut Soran, Akun, Hessun, Aladdinin, Peter Panin ja Jack Skellingtonin (vain muutamia mainitakseni) kanssa upeissa Kingdom Hearts -pelisarjan maailmoissa. Olen nyt viettänyt useita tunteja Disneyn uusimman mobiili-multiverse-pelin, Mirrorversen, parissa, ja mieleni vaeltelee usein Square Enixin klassisen crossoverin muistoissa, tehden selväksi, mistä Kabamin kehittäjät saivat suuren osan inspiraatiostaan.

Disney Mirrorverseen astuminen on oudon tuttu kokemus, sisältäen nostalgista nautintoa itselleni, sillä olen pitkäaikainen Kingdom Hearts -fani vuosien takaa. Tyyli ammennetaan Square Enixin tulkitsemasta Disneyn perinnöstä, vaikkakin hieman muokattuna, jotta se sopii paremmin multiversumien kontekstiin, jossa on vaihtoehtoisia versioita klassisimmista kohtaamistamme hahmoista. Tästä Mirrorverse saa suurimman osan viehätysvoimastaan - hahmoista. Pohjimmiltaan se on vähän enemmän kuin puolivalmis roolipeli iOS:lle ja Androidille, joka rullaa lähes täsmälleen samalla tavalla kuin esimerkiksi Echoes of Mana, mutta luovuutta on käytetty muodostamaan kovia soturiversioita lapsuuteni peleistä. Rakastetuimmat sankarit ja roistot vetoavat Mirrorversessä edelleen ja pitkään vielä sen jälkeenkin, kun olen kyllästynyt siihen, miten seikkailu itse asiassa toimii. Kun olen perehtynyt yksinkertaiseen mekaniikkaan ja ymmärtänyt pelin perusasiat, ei ole paljon muuta löydettävää.

Disney Mirrorverse
Tämä on mainos:
Disney MirrorverseDisney Mirrorverse

Lyhyesti sanottuna mestarini on jaettu neljään eri luokkaan: lähitaistelu, kaukotaistelu, tankki ja tukihahmo. Näiden lisäksi kaikilla mestareilla eli Guardianseilla on omat henkilökohtaiset taitonsa ja erikoishyökkäyksensä, joita voidaan päivittää ja muokata pienin askelin, kun tarpeeksi taitopisteitä on ansaittu. Kun tulee taistelun aika, jokainen on varustettu tavallisella, yleensä nopealla hyökkäyksellä ja raskaammalla vastineella sekä erikoiskyvyllä, joka vaihtelee eri luokkien välillä. Näiden perusasioiden perusteella kolmen valitun Disney-soturin tiimisi joutuu yksinkertaiseen kohtaamiseen pelin "Fractured"-nimisen tykinruoan kanssa. Kohtaaminen on yksinkertainen, kuten sanoin, ja innovatiiviset ominaisuudet ovat todella perustavanlaatuisia, mutta kun avaan uusia Guardianeja, Mirrorverse säilyttää edelleen vakaan, vaikkakaan ei kovin vahvan otteen huomiokykyäni ajatellen. Valitettavasti on tylsää käydä läpi samantyyppisiä, nopeita yhteenottoja yhä uudelleen ja uudelleen, mistä kehittäjät olivat ilmeisesti hyvin tietoisia, kun he sisällyttivät vaihtoehdon laittaa mestarini automaattiohjaukseen ja suoden minulle mahdollisuuden antaa aikaa jollekin muulle sen sijaan. Tämä on oivaltava idea heiltä ja kestävä ratkaisu Mirrorversen vaikeustason kasvaessa.

Tarinakin näyttää saavan suuren osan perusinspiraatiostaan ​​Kingdom Heartsista, koska kuten Soran ensimmäisessä seikkailussa, Maleficent-keiju esitetään myös Mirrorversessa yhtenä suurimmista roistoista. Vihollishahmo "the Fractured" on samaa sarjaa hämärällä ulkonäöllään, jossa on paljon samankaltaisuutta Kingdom Heartsin "sydämettömän" vastineen kanssa ja siksi siitä tulee ajoittain myös hieman nostalginen tunne. Tarina itsessään kärsii myös oman identiteetin puutteesta, ja se perustuu tavanomaisen "universumien välisten esteiden aukko" -asetelman lisäksi pääasiassa jälleen kerran Mirrorversen tarjoamaan ikoniseen hahmosarjaan. Vaikka itse peli on rakennettu äärimmäisen keskinkertaiselle perustalle, sisimmässäni olevalle lapselle on silti kutkuttavaa ja riemukasta nähdä siivekäs Ikarus-tulkinta Herkuleksesta taistelemassa rinnakkain Gunslinger Woodyn ja Heroes of the Air Baloon kanssa, jotka repivät kappaleita vastustajista vanhan, rakkaan vesitason jäänteillä.

Disney Mirrorverse
Tämä on mainos:
Disney MirrorverseDisney Mirrorverse

Teknisestä näkökulmasta Mirrorverse soljuu todella hyvin ja vaikka kuvataajuus laskee muutaman kerran, kun näytöllä on liian monta tehostetta kerralla, se ei koskaan häiritse. Lisäksi latausajat ovat hyvin lyhyitä ja valikot on optimoitu helpottamaan nopeaa aloittamista istunnon alussa. Äänet ovat yllättävän hyvä, ja erityisesti orkesteri tekee vaikuttavaa työtä välittäessään mahtavan seikkailun tunnetta Mirrorversen pimeitä voimia vastaan. Musiikki kuitenkin väsyttää yhä enemmän mitä enemmän sitä kuulee, sillä variaatio ääniraidassa on aivan yhtä pieni kuin pelin toimintahetkissä.

Henkilökohtaisesti olen aina vastustanut ja luultavasti vastustankin varauksetta matkapuhelimen kosketusnäytöllä pelaamista, ja olen kantanut kaunaa digitaalisille analogisille tikuille erityisesti saman epämiellyttävän tunteen vuoksi, jonka koen raahatessani sormia näytön poikki. Tunne on läsnä myös pelatessani Mirrorversea, mutta hieman pienemmässä mittakaavassa, koska ohjatessani hahmojani integroidulla ohjaussauvalla minulla on myös mahdollisuus tehdä lakaisuliike sormellani, jotta Guardian suorittaa syöksyn mihin suuntaan tahansa. Tämä toimii todella hyvin myös väistönä taistelun kuumuudessa.

Disney Mirrorverse
Disney MirrorverseDisney Mirrorverse

Free-to-play-tavan mukaisesti emme voi paeta mikrotransaktioiden pitkiä ja vinoja kynsiä tälläkään kertaa. Mirrorversessa minulla on usein houkutus avata lompakkoni tarjouksia nähdessäni, saadakseni uusia sankareita, jotka ovat korkeammalla tasolla kuin keräämäni, sekä lukuisia muita pienempiä esineitä, jotka tavalla tai toisella nopeuttavat jo värvättyjen sotureideni kehitystä. Kun pelin vaikeustaso lopulta tavoittaa hahmoni, käy yhä selvemmäksi, että joudun todennäköisesti viettämään enemmän aikaa kuin haluaisin Mirrorversen vähemmän houkuttelevien sivutehtävien parissa. Jos en halua tehdä niin, voin yskäistä hieman käteistä mukaan lyhentääkseni prosessia. Jos kuitenkin valitsen grindaustavan, joudun jopa silloinkin kärsimään pienestä salamanmuotoisesta valuutasta, joka tarvitaan lähetystyön aloittamiseen. Mikäli se loppuu, joudun odottamaan sen latautumista tai täydentämään energiapankkiani kulutustarvikkeilla, mitä voidaan tietysti nopeuttaa hyödyntämällä lompakkoni ihmeellisiä kykyjä.

Pelin ominaisuuksien näkökulmasta Mirrorverse ei valitettavasti jätä minuun pysyvää vaikutusta, mutta mistä innostun, on luova vapaus, jota Disney ja Kabam ovat hyödyntäneet tulkitakseen rakastetuimmat hahmonsa uudelleen ja työskennelläkseen hieman kovemmissa toimintakonteksteissa. Sillä missä peli itsessään jättää paljon toivomisen varaa sen syvyyden ja todellisen liikkeellepanevan voiman suhteen, jolla haluan jatkaa taistelua, niin graafinen tyyli ja hahmosuunnittelu herättävät toiveen päästä ehkä vierailemaan samanlaisessa multiversumissa kunnianhimoisemmalla nimellä. Tällä tarkoitan hyvin kirjoitettua tarinaa ja palkitsevaa pelattavuutta. Asetan paljon toiveita Disneyn suuntaan, joka on yleensä hyvin kangistunut tapoihinsa, mutta Mirrorversessa ainakin pieni osa pohjatyöstä on luotu. Aika näyttää.

06 Gamereactor Suomi
6 / 10
+
Jännittäviä uudelleentulkintoja klassisista Disney-hahmoista. Nostalgiaa herättävä. Tyylikäs.
-
Yksitoikkoinen. Toistuva. Tylsää pitkällä tähtäimellä. Mikromaksut. Hukkaan heitetty potentiaali. Ei ääninäyttelyä.
overall score
is our network score. What's yours? The network score is the average of every country's score

Aiheeseen liittyviä tekstejä



Ladataan seuraavaa sisältöä