
Eidos Montrealin art director Jonathan Jacques-Belletete puhui avoimesti tulevasta Deus Ex: Human Revolution -pelistä GDC-messujen yhteydessä. Pomomies sanoi, että peliltä ei kannata odottaa fotorealistista grafiikkaa, vaan vain uskottavaa ilmettä. Studio aikookin keskittyä maailman eheyteen päähenkilöiden puleeraamisen sijasta, jolloin pelin ympäristöstä tulee eheämpi, monipuolisempi ja yksityiskohtaisempi. Kehittäjät yrittävät saada pelin ilmeeseen steampunkin ja renessanssin risteymää.
Pelin ohjaaja puolestaan kertoi, että kolmannelta Deus Exältä on turha odottaa moninpeliä. Tekijätiimi haluaa pysyä uskollisena Deus Ex -sarjan perinnölle ja keskittyä täysin voimin timmin yksinpelikokemuksen hiomiseen. Tulevaisuuden Detroitiin sijoittuva Deus Ex: Human Revolution myös pitää sarjan ensimmäistä osaa kiintopisteenään ja yrittää naittaa toiminnan ja roolipelaamisen yhteen yhtä taitavasti kuin mitä ykkönen onnistui tekemään. Tavoitteena on tarjota pelin kaikille ongelmille useampi ratkaisutapa, ja hahmon ja aseistuksen muokattavuus tukevat pelaajan valitsemaa etenemistapaa.