Gamereactor Suomi. Katso tuoreimmat pelitrailerit mukaan lukien kuumat haastattelut suurimmista pelitapahtumista ympäri maailman. Gamereactor käyttää cookieseja taatakseen parhaan mahdollisen selailukokemuksen sivustollamme. Jos jatkat eteenpäin niin oletamme, että hyväksyt cookies-käytäntömme.

LIVE
HQ
logo hd live | Hogwarts Legacy
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Suomi
      Gamereactor
      ennakot
      Deliver Us Mars

      Deliver Us Mars loistaa ainakin jännityksessä ja tunnelman luomisessa

      Nyt lähdetään Marsiin Keoken Interactiven tieteispelin jatko-osassa.

      Tilaa uutiskirjeemme tästä!

      * Pakollinen tieto
      HQ

      Millaista olisikaan pelata Lara Croftin kaltaisella pelihahmolla Marsissa? Nyt sekin selviää Keoken Interactiven pelissä Deliver Us Mars. Pääsin taannoin kokeilemaan tieteisseikkailua ennakkoon, ja työn alla oli kaksi erillistä chapter-osiota.

      HQ

      Deliver Us Mars jatkaa Deliver Us -sarjaa, joka alkoi vuonna 2019 pelillä Deliver Us The Moon. Nyt kuitenkin karistetaan Kuun pölyt jaloista, ja siirrytään punaiselle planeetalle. Tarina tarjoilee jännittäviä ja tunnelmallisia kohtauksia, jotka tuovat mieleen sellaiset pelit kuin Uncharted ja Tomb Raider. Kyseessä on kuitenkin indiepeli, joten tuotantoarvot eivät ole vastaavalla tasolla. Moinen näkyy ajoittain pelattavuudessa, mutta toisaalta tarinaan on selvästi ladattu tavallista enemmän paukkuja.

      Vierailtavat paikat ovat paitsi jännittäviä myös vaarallisia. Vastaan ei tule verenhimoisia avaruusolioita tai lihansyöjäkasveja, mutta ihmisten tekemä rappeutunut rakennelma yhdessä ympäristön kanssa ovat tarpeeksi vaarallisia. Edessä on loikkimista ja kiipeilemistä hajoavien rakennelmien keskellä, joten pulssinsa saa kyllä kiihtymään. Harmillisesti kiipeilyn pelimekaniikka tuntuu huonosti tehdyltä, mikä puolestaan vähentää tilanteiden uhkan tuntua.

      Tämä on mainos:
      Deliver Us Mars

      Itse kiipeäminen on esitelty hyvin realismi mielessä. Kiipeilyhakkujaan on käytettävä jatkuvasti, jotta ote seinästä säilyy. Teoriassa pelimekaniikka on mahtava, mutta toteutus ontuu. Maailma ympärillä hajoaa palasiksi, ja pelaaja taistelee joko ohjaimella tai hiirellä saadakseen lyötyä hakun juuri oikeaan kohtaan. Jostain syystä kiirettä ei suorituksessa tunnu olevan, ja se syö tunnelmaa.

      Onneksi pulmat on suunniteltu sellaisiksi, ettei niiden parissa pääse verenpaine kohoamaan. Näkemäni perusteella jokaista pulmaa pitää vain lähestyä johdonmukaisesti, ja ratkaisu löytyy näin melko nopeasti. Tavallisesti kyse on energiasäteiden ohjastamisesta oikein ovien avaamiseksi tai virran saamiseksi erilaisiin vehkeisiin. Yksinkertainen lähtökohta muuttuu kuitenkin nopeasti varsin monimutkaiseksi jakajineen, transistoreineen ja vahvistimineen.

      Deliver Us MarsDeliver Us Mars
      Tämä on mainos:

      Sankaritar Kathylla on onneksi apua saatavilla, sillä droonimekaanikko tekee paluun ensimmäisestä pelistä. Näin kenttien tiedustelu helpottuu samoin kuin esineiden liikuttelu paikasta toiseen puhumattakaan ovien avaamisesta. Tämä on todennäköisesti se pelin paras osuus maailman tutkimisen kannalta.

      Deliver Us Mars on muotoutumassa jännittäväksi tieteisseikkailuksi. Sitä syvyyttä vaikuttaa olevan paikoin edeltäjää enemmän, joskin niitä turhauttaviakin jaksoja on. Jos siis kiipeileminen Unchartedin ja Tomb Raiderin malliin miellyttää, kannattaa Deliver Us Mars pitää mielessä.

      Aiheeseen liittyviä tekstejä



      Ladataan seuraavaa sisältöä