Cyberpunk 2077:n tehtävänjohtaja Paweł Sasko tietää, että CD Projekt Redin dystooppisen roolipelin matka ei ole aina kulkenut kultaista keskitietä. Hän yritti silti parantaa peliä jatkuvasti, koska hän uskoi siihen. Tämä ilmeni uudessa TheNeonArcaden haastattelussa, jossa hän puhui siitä, kuinka pelin laajennusosa Phantom Liberty rakentui pelaajien palautteen perusteella.
"We knew that players were unhappy with certain things, certain choices we had made," Sasko said. "They appreciate one thing but did not appreciate another choice, and so on. That was all taken into account. When you look at Phantom Liberty's story, I hope you can see it, because goddammit, believe me I tried. And other people obviously as well."
Sasko puhui myös siitä, kuinka peli yritti parantaa tarinaansa The Witcher 3: Wild Huntista.
"In The Witcher 3, if you make a choice, you even have the flashback moment where Geralt comes in and tells you, 'If I had chosen this or that, then this or that would happen,'" he says. "You have this really artificial moment of that flashback telling you exactly what happened. In Cyberpunk, we wanted to make it as diegetic, as immersive as possible, as natural as possible. We were so subtle sometimes, because we wanted it to be so realistic and so natural, that we went so subtle and kind of missed the point, you know what I mean?"
Tämä johti sitten siihen, että tarina muuttui Phantom Libertyssä lennokkaammaksi, jotta pelaaja ei olettaisi valinnoillaan olevan väliä. Kaikki nämä tapahtumat kuvastavat pitkää opin tietä, joka tulisi ottaa huomioon myös The Witcherin ja Cyberpunkin tulevissa jatko-osissa.