Super Mario -sarjan pelejä tahkonneet ovat varmasti tutustuneet Toad -hahmoihin. Nämä piskuiset sienikaverukset ovat erinomaisia loikkijoita ja asian voi tarkistaa vaikkapa sellaisista peleistä kuin New Super Mario Bros. tai Super Mario 3D World. Siksi onkin jännittävää, että he eivät osaa pomppia lainkaan ensi vuonna julkaistavassa Captain Toad: Treasure Tracker -pelissä. IGN -sivuston haastattelussa pelin tuottaja Koichi Hayashida avasi suunnitteluratkaisun taustoja:
"Laitoimme peliin yhdessä vaiheessa mukaan myös hyppäämään kykenevän hahmon. Huomasimme kuitenkin pian, että tällainen hahmo vaatii erittäin suuret kentät. Hän voi käytännössä mennä mihin vain tahtoo. Kun tämä ominaisuus karsittiin pois, pystyivät suunnittelijamme keskittymään tekemään pienempiä ja tiiviimpiä tasoja."
Hayashida kertoi myös, että Marion luoja Shigeru Miyamoto pitää suuresti Rubikin kuutiosta. Tämä on osaltaan vaikuttanut Captain Toad: Treasure Trackerin syntymiseen:
"Hän pitää suuresti Rubikin kuutiosta. Yhdessä vaiheessa hän mietti videopelin suunnittelemista, joka käyttäisi hyväkseen kuution mekaniikkoja. Kun Miyamoto näki mitä olimme tehneet, hän ehdotti Captain Toadin luomista aivan omaksi videopelikseen."
Captain Toad: Treasure Tracker julkaistaan Wii U:lle 2. päivä tammikuuta.