Gamereactor



  •   Suomi

Kirjaudu sisään
Gamereactor
ennakot
Bounty Star

Bounty Star ennakossa, Titanfall kohtaa Dog the Bounty Hunterin?

Bounty Star kuulostaa paperilla hauskalta, mutta onnistuuko se tekemään aavikkomaisemasta muutakin kuin kuivaa joutomaata?

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

Vuosi on joskus tulevaisuudessa. Mechojen rinnalla on tehokkaita lennokkeja ja aseita, jotka tekevät sodankäynnistä erilaista. Cleminä olemme jättäneet sodat taaksemme, mutta voimme käyttää taitojamme vain taisteluveteraanina, joka tienaa rahaa metsästämällä palkkionmetsästäjiä aavikon erämaassa. Tämä on Dinogodin uuden toimintaseikkailun Bounty Star lähtökohta, jossa on mukana myös hieman tukikohdan rakentamista.

Pelasimme hiljattain läpi pelin alkupuolen ja pelasimme päivän Clemin elämässä. Lyhyen välivideon jälkeen, jossa päähenkilömme valmistautuu päivään, pääsemme tutkimaan kotitilaa, keräämään vettä kasveillemme, valmistamaan aterioita, joilla selviämme päivästä, syöttämään hydraulisella energialla virtaa Raptor-mechoillemme, ostamaan aseita ja valmistamaan ammuksia, ennen kuin valitsemme palkkion ja lähdemme matkaan mechalla. Se saattaa kuulostaa paljolta tehtävältä, mutta ei kestä kauan tutkia kotitilaa ja valmistautua päivän mech-taisteluun. Kotitilamekaniikkaan ei liity paljon prosessia, ei ainakaan alkuvaiheessa. Painat vain nappia tehdäksesi sen, mitä sinun täytyy tehdä. Esimerkiksi ruoanlaittoon ei ole minipeliä, vaan vain välivideot, jotka avautuvat, kun olet valinnut reseptin.

Bounty Star

Toisaalta tämä tarkoittaa sitä, että et valita, kun sinun täytyy viettää turhia minuutteja osallistumalla johonkin, mikä on käytännössä askare, mutta samalla se saa aamurituaalin ennen ulos lähtöä tuntumaan hieman turhalta. Mielenkiintoisin osa oli postin tarkistaminen ja se, että sain tietää hieman enemmän maailmasta. Dinogod on valinnut hitaamman lähestymistavan esittelyssä. Sinulle ei anneta Star Warsin esittelykierroksen kaltaista informaatiota, vaan sen sijaan hahmoja, ryhmittymiä ja tarinaa esitellään tipoittain löytämiesi tietojen ja kasaamiesi palasten avulla. Noin 30 minuutin peliajan aikana emme päässeet sukeltamaan tarinaan kovin syvälle, mutta testattuamme pelin muuta osaa se on se, mikä on edelleen mielenkiintoisin Bounty Starissa.

Tämä on mainos:

Mennään sitten varsinaiseen tähteen, mechiin. Mechisi on nimeltään Raptor (Bounty Star), joka muistuttaa hieman James Cameronin Avatar-elokuvien ihmisen ohjaamia vahvistettuja liikkuvuusalustoja, mutta sitä voi muokata paljon enemmän. Voit varustaa Raptorisi lähi- ja kauko-aseilla, viiva-aseilla, keskusytimillä ja erikoiskyvyillä, jotka kaikki palvelevat Heat-mekaniikan avulla käyttöön otetun tasapainoilun ympärillä. Jos mechisi kuumenee liikaa, se ei toimi, joten haluat pitää sen kylmän ja kuuman välissä koko palkkionmetsästystehtäviesi ajan varmistamalla, että jokaista mechisi lämpöä lisäävää osaa kohden on vastakohta, joka vähentää sitä. Se oli melko helppo tasapainottaa demon alkuvaiheessa, sillä meillä oli viiva, joka jäähdytti meitä, mutta se on mielenkiintoinen konsepti, jos sitä tutkitaan lisää pelissä.

Bounty Star

Tehtävät pudottavat sinut suljettuun aavikkoympäristöön, ja joudut taistelemaan ihmisiä, mechoja ja joitakin robottivihollisia vastaan lähitaistelu- ja etäisyysvälineilläsi. Se on arcade-toimintaa, jossa on räikeitä efektejä, mutta hyvin vähän painoarvoa. Etenkin lähitaisteluissa kipinöitä lentää ja robotit räjähtävät, mutta olisi epärehellistä sanoa, että tuntisit osallistuneesi siihen. Näistä taisteluista puuttuu vaikutus ja painoarvo, ja voin verrata kokemusta lähinnä Saints Row 3:een, mutta ilman sitä naurettavaa sarjakuvamaisuutta, joka antaa ymmärtää, että pelaat parodiaa. Bounty Starin maanläheisen sävyn vuoksi toivoisi taisteluita, jotka tuntuvat siltä kuin olisit taistelussa.

Ympäristöt jäävät pitkälti mauttomiksi. Kirstuja on löydettävänä, mutta koska aavikko näyttää niin samankaltaiselta, voi olla hankalaa suunnistaa jopa rajallisessa tilassa. Jopa kohteiden jäljittäminen voi olla hieman haastavaa, sillä ne voivat piiloutua kartan taskuihin. He eivät reagoi tarkoituksella saapumiseesi, vaan ovat vain piilossa tasosuunnittelun takia, jolla ei oikeastaan ole muuta tarkoitusta kuin näyttää sinulle pieni hiekkalaatikko. Se on karua, eikä ole reilua sanoa, että peli on täysin vailla hohtoa tai mitään, mikä erottuu edukseen. Räikeät animaatiot, joilla lähitaistelukombo peruutetaan kaukotaisteluhyökkäykseksi, ovat erittäin hienoja, ja liikkeessä on hyvä tunne siitä, että ohjaat mechiä.

Tämä on mainos:
Bounty Star

Valitettavasti Bounty Star tuntuu tällä hetkellä siltä, että se ei yksinkertaisesti tee tarpeeksi vaikuttaakseen. Tarinaa löytyy kiehtovasti, jos kaivaa lian alta, mutta valitettavasti Dinogodin mech-toimintapelin muut peruspilarit tuntuvat geneerisiltä aikakaudella, jolloin sitä ei juuri anteeksi anneta. Bounty Star ei ole huono millään osa-alueella, mutta ne muutamat kohdat, jotka erottuvat edukseen, jäävät silmukan varjoon, joka ei houkuttele.

Aiheeseen liittyviä tekstejä



Ladataan seuraavaa sisältöä