Dragon Age: Veilguard yllätti monet suunnittelullaan, joka tuntui hieman sarjakuvamaisemmalta ja riisutummalta fotorealistisuuden sijaan. Jos luet arvostelumme, tiedät meidän nähneen tämän pelkästään positiivisena asiana, mutta se ei suinkaan estä meitä miettimästä, mitä Mass Effect 4:n tulevaisuus tuo tullessaan.
Se, että tyylivalinta oli fantasiaseikkailua varten osuva hieman loitompaa kuvatulle pelille, ei tarkoita, että se toimisi yhtä hyvin karkeassa kolmannen persoonan räiskintäpelissä, jossa on selkeä roolipelikokoonpano Mass Effectin tapaan. Eikä näin tule tapahtumaan, kuten alta selviää.
X:n kautta Michael Gamble, Mass Effect 4:n projektijohtaja, vastaa kysymykseen seuraavan Mass Effectin grafiikoista ja kirjoittaa, että "Mass Effect on fotorealistinen ja kestää niin kauan kuin käytän sitä" >.
Toisin kuin Dragon Age: The Veilguard, jota kehitetään DICE:n Frostbite Enginen kanssa, Mass Effect 4 luodaan Unreal Engine 5:llä, mikä varmistaa, että Bioware pystyy tarjoamaan visuaalisesti näyttävän teoksen.