Starfield ei osunut maaliin monella tapaa. Vaikka arvostelut pelistä olivat enimmäkseen positiivisia, yleinen fanikunta ei lämmennyt julkaisulle yhtä paljon. Silti Bethesda pyrkii ottamaan sen oppimiskokemuksena suunnittelija Bruce Nesmithin mukaan.
Keskustellessaan VideoGamerin kanssa Nesmith puhui, kuinka Bethesda oppii jokaisesta tekemästään roolipelistä, ja kuinka se ei voinut käyttää samaa strategiaa Starfieldin kohdalla.
"When we built Skyrim, we had the tremendous advantage of Oblivion, which had the tremendous advantage of Morrowind. All that stuff was there for us," he explained. "All we had to do was continue to improve and add new stuff in. We didn't have to start from the ground up."
"I'm looking forward to Starfield 2. I think it's going to be one hell of a game because it's going to address a lot of the things people are saying...If you look at the first Dragon Age, the first Assassin's Creed, the first game in a lot of IPs, they tend to show off flashes of brilliance amid a lot of other things that don't quite catch everybody's eye."
On mielenkiintoista, että Nesmith tekee näitä vertailuja, sillä vaikka monien suurten IP-nimikkeiden ensimmäiset pelit eivät olekaan kaikkein mieleenpainuvimpia jatko-osiin verrattuna, Starfield ei kuitenkaan ollut studion ensimmäinen roolipelijulkaisu. Siinä käytettiin samoja järjestelmiä, jotka löytyvät Falloutista ja The Elder Scrollsista. Silti Starfieldin jatko-osassa on varmasti potentiaalia, joka yritetään sisällyttää mukaan fanien palautteen pohjalta, jotta siitä saadaan parempi julkaisu pelin tullessa ulos neljänkymmenen vuoden kuluttua.