Baldur's Gate III laittoi pelimaailman uusiin puihin vuosi sitten 3. elokuuta. Ajan saatossa teosta on edelleen päivitetty, ja niin sanotussa Patch 7:ssä on jo lopettelun makua ilmassa. Siitä huolimatta kehittäjillä on vielä kerrottavana yhtä jos toistakin kiinnostavaa asiaa, mitä tapahtui pitkällisen työn kuluessa.
PAX West -tapahtuman paneelikeskustelusta raportoi PC Gamer, jonka yhteydessä Larian Studios kertoi, miten syntyi päätös pelin huimaavasta määrästä välivideoita. Kävi nimittäin niin, että kehityksen alkuvaiheissa välivideoita ei pitänyt olla lainkaan, paljasti taiteellinen ohjaaja Alena Dubrovina. Mutta sitten kamera tarkensi hiiden varpaaseen, ja kehittäjä tuli toisiin aatoksiin.
Toimitusjohtaja Swen Vincke puolestaan totesi, että ensimmäisen persoonan puhejaksot olivat paikoillaan jonkin aikaa. Mutta sitten moinen aie peruttiin vauhdilla.