Advance Wars ja Advance Wars 2: Black Hole Rising olivat kaksi historiallista taktista taistelupeliä Game Boy Advance:lle, koska toisaalta ne näyttivät ystävällisen ja söpön puolensa ihastuttavalla pikselitaidegrafiikallaan ja toisaalta hakkasivat sinut armottomasti taistelusarjallaan. Sillä välin et voinut olla jäämättä koukkuun heidän koukuttaviin pelijärjestelmiinsä. Nyt Advance Wars 1+2: Re-Boot Camp on debytoinut Nintendo Switchille kauniimpana nimikkeenä niille, jotka eivät halua pelata 2000-luvun alkuperäistä, mutta etsivät edelleen sarjan ikonisia kovia haasteita.
Suosittelemme kaikkia, joilla on kokemusta strategiagenrestä, jättämään pelin Classic-vaikeustasolle ja uusille tulokkaille aloittamaan Casual. Tätä voidaan muuttaa kampanjan aikana, sillä erolla, että Classic palkitsee enemmän kolikoita, joita käytetään esineiden ostamiseen Hachi's Shop.
Kiinnitä kuitenkin huomiota, koska riippumatta siitä, kuinka paljon ylpeilet strategisista taidoistasi, et ole muuta kuin kadetti tämän otsikon tekoälyjärjestelmien edessä. Yksi väärä liike ja monissa tehtävissä päädyt tappioon, joten me Gamereactorilla olemme kirjoittaneet tämän sotaoppaan täynnä temppuja, vinkkejä ja suosituksia, jotka arvostat tietää ennen kampanjoiden aloittamista, niiden aikana, jos ne ovat liian haastavia tai jos etsit Rank S. Aloitetaan.
Toivon, että minulle olisi kerrottu nämä Advance Wars tricks ennen kuin aloitin pelaamisen.
Valitettavasti olisin voinut käyttää tätä kaksikymmentä vuotta sitten.... Jos Re-Boot Camp:ssa "mokaat" yksikköä siirrettäessä, sillä on tällä kertaa ratkaisu. Ennen vanhaan sinun piti antautua vaihtoehdoissa ja yrittää tehtävää uudelleen, mutta nyt, jos huomaat mokanneesi omalla vuorollasi, voit aloittaa vuoron uudelleen samoilla vaihtoehdoilla, ja tämä on kätevää, kun annat lopullisen arvostelun ennen kuin julistat "vuoron loppu" ja annat vihollisesi käyttää tietämättömyyttäsi hyväkseen.
Tämän avulla voidaan myös testata hieman, nähdä vihollisen käyttäytymistä ja ennen kaikkea oppia kartalta ja vihollisyksiköiden sijainnista sodan sumussa. Tämä temppu on hieman likainen, tiedämme, mutta sinun on ylitettävä vastustajasi kaikessa... Ja kukaan ei voi ylittää konetta.
Joka tapauksessa monet tehtävät menevät pieleen tai teet muutaman testikäännöksen ja päädyt käyttämään antautumisvaihtoehtoa. Näissä tapauksissa (Campaign, ei War Room) huomaa, että OC: t ja joukot kommentoivat hieman tappiota ja jättävät yleensä joitain lisäneuvoja tehtävän kohtaamiseksi. Joskus nämä suositukset ovat erittäin hyviä (ja joskus hyvin yksinkertaisia). Muuten: ne eivät ole aina samat; Jos epäonnistut uudelleen, älä juokse dialogin ohi.
Jos vihollisen palkki on täyttymässä, voit laskea, että Maverick:ää lukuun ottamatta he yleensä käyttävät sitä seuraavalla vuorolla, joten laske liikkeesi sen perusteella, mitä he pystyvät tekemään. Esimerkiksi Adder: n tapauksessa hänen yksikkönsä saavat ylimääräisen neliön liikettä, joten jos olet jättänyt pommikoneesi ilmatorjunnan kantaman reunalle, voima saavuttaa sinut.
Sama koskee niitä, jotka muuttavat näkyvyyttään, hyökkäystään tai puolustustaan tai passiivisia vaikutuksia, joita ne aiheuttavat armeijallesi, kuten lunta tai vahingollista sadetta. Lisäksi viholliset ovat yleensä aggressiivisempia hyökätessään OC-voimallaan. Lopuksi, pidä mielessä, että kun vihollinen on juuri käyttänyt voimaansa ja se on aktiivinen, kääntyvät toiminnot eivät täytä palkkiaan, joten kun on sinun vuorosi, voit hyökätä pelkäämättä, että se täyttyy myös.
Samoin aluksi tuntuu loogiselta käyttää OC-potenssia heti käännöksen alussa, kun metri on täynnä, esimerkiksi Andy's Mega-Repair tai Kanbei's Moral Force, mutta muissa tapauksissa se on tallennettava seuraavaa käännöstä varten tilanteesta riippuen tai samassa käännöksessä, mutta joidenkin yksiköiden siirtämisen jälkeen.
Esimerkiksi Eagle's OC Superpower, Lightning Attack, antaa sinun siirtää muita kuin jalkayksiköitä uudelleen, mikä on uskomaton etu, joka sinun pitäisi tietysti hyödyntää, kun olet toiminut kaikilla näillä yksiköillä vuorollaan. Samoin Sensei "pudottaa" jalkaväen tai mekanisoidun yksikön (jos se on supervalta) jokaiseen kaupunkiin puolellaan, joten on sinun etusi mukaista, ettei näiden rakennusten päällä ole yksiköitä.
Odotettaessa päivitystä, jonka avulla voit ohittaa nämä anime-jaksot, tällä hetkellä ei ole vaihtoehtoa ohittaa niitä (esim. voit ohittaa dialogin painamalla Plus niiden aikana), ja sinun on kestettävä vihollisen erityinen joka kerta. Olemme testanneet eri animaatioasetuksia, mutta ne viittaavat vain valloitus- ja taisteluanimaatioihin, kuten alkuperäisessä, jättäen OC Power -animaatiot pois. Jos haluat kokeilla niitä, paina A ilmaisessa laatikossa tai Plus missä tahansa ja siirry kohtaan Asetukset: Anim. C näyttääksesi vain pelaajien taisteluanimaatiot.
Jos et tiennyt, kun kahden yksikön yhdistelmä ylittää 10 hv: n enimmäismäärän, loput lisätään varoihisi, mikä voi olla hyödyllistä ansaita sinulle rahaa ja saada vahvempi yksikkö tukikohdistasi, satamistasi tai lentokentistäsi.
Muuten, CPU ei yleensä yhdistä paljon... Pidä tämä mielessä strategiaasi varten, kun näet useita vihollisyksiköitä tyhjentyneenä.
Hachi on hieman tuska perseessä, ja jokaisen tehtävän jälkeen hän vaatii sinua menemään hänen kauppaansa käyttämään äskettäin ansaitut kolikot. Hän on oikeassa, koska vietimme muutaman tunnin maksimissaan 9 999 kolikon kanssa, joten emme säästäneet enempää. Pistäydy muutaman tunnin välein, osta OC:t ja tehtävät Battle Room:lle ja säästä musiikki ja galleriat viimeiseksi.
Kun aloitat ilmayksiköiden käytön, muista, että ne eivät ole kahdella tasolla, vaan niillä on samat neliöt kuin maa- tai meriyksiköillä. Jos kantaman sisällä ei ole ilmatorjuntaa, hävittäjiä tai ohjuksia, tämä voi olla hyödyllistä jotain niin yksinkertaista kuin maayksiköiden suojaaminen hävittäjillä tai pommikoneilla. Muista vain, että helikoptereita voidaan hyökätä alhaalta...
CPU: lla on hieman outo käyttäytyminen tykistön kanssa, jota voit hyödyntää. Jos tukkit tällaisen yksikön pullonkaulassa (esim. sillalla), voit laittaa jalkaväen sen eteen, eikä se liiku. Yksikkösi on kantaman ulkopuolella ja CPU vain seisoo siellä, ei vetäydy tekemään tilaa muille yksiköilleen, jopa vahingoittaen, kun haluat tehdä sen. Jos otat siitä liikaa irti, se päättää palata korjaamaan, mutta sillä välin voi olla erittäin hyödyllistä tukahduttaa vihollinen halvalla ja ilman vaurioita.
The AI's obsession with APC
Jos CPU näkee APC: n (Armoured Transport Carrier), se varmasti menee siihen. Sillä on pakkomielle, eikä se voi auttaa itseään. Se asettaa etusijalle nämä yksiköt, jotka kuljettavat resursseja muille ja voivat kuljettaa jalkaväkeä ja mekanisoituja yksiköitä jopa selvempien kohteiden edellä. Käytä tätä tietoa eduksesi ja harkitse jopa joskus APC: n sijoittamista tykinruoaksi: ne ovat kovia ja kestävät useita hyökkäyksiä kaupungeissa ja metsissä.
Samoin CPU-jalkasotilaat päättävät kaapata kaupunkeja, joita heillä on matkalla... vaikka pääkonttorisi olisi hyvin lähellä ja suojaamaton! Älä pelkää jättää sitä siihen, koska heillä on tapana viihdyttää itseään matkan varrella.
Hachi myy sen sinulle 1 kolikolla... Mutta sitten kertoo sinulle, että hän vitsailee ja antaa sen sinulle ilmaiseksi. Challenge Campaign näkyy uutena pelitallennustiedostona, jolla on oma paikka, prosenttiosuus ja peliaika, joten et voi vaihtaa tasojen välillä samalla tavalla kuin Classic:n ja Casual:n kanssa.